Do 24 kwietnia br można zgłaszać pomysły do konkursu „Dzień z Dzieckiem w Pracy”. Konkurs polega na wybraniu jednej z trzech dat obchodów dnia, którego zadaniem będzie budowanie przychylności dla obecności dziecka w pracy w nagłej, awaryjnej sytuacji.
Zarządzanie różnorodnością w Jeronimo Martins Polska SA
IKEA: Segregowanie odpadów to nic trudnego
Segregując odpady nie tylko dbamy o środowisko, ale również możemy sporo zaoszczędzić. W związku ze zmianami, które wchodzą od 1 lipca 2013, za śmieci sortowane zapłacimy mniej niż za zmieszane. To doskonała okazja, aby segregacja stała się naturalnym nawykiem każdego z nas. Sposobem na wypracowanie ekologicznych zachowań może być stworzenie prostego domowego systemu sortowania odpadów – informuje IKEA.
Sekret zdrowia i urody
Staże dla młodych w Grupie Żywiec
Wypełnij PIT w Uczelni Łazarskiego
17 kwietnia 2013 r. w godzinach 11:00-18:00, na terenie Uczelni Łazarskiego odbędzie się druga edycja akcji “Wypełnij PIT w Uczelni Łazarskiego”. Jej celem jest bezpłatna pomoc przy wypełnianiu rocznych deklaracji podatkowych PIT osób fizycznych. Partnerem akcji jest Spółka „Koleje Mazowieckie – KM”.
Wyróżnienia dla kampanii „Śniadanie Daje Moc”
Program „Śniadanie Daje Moc” został dwukrotnie wyróżniony przez ekspertów za konsekwencję, skuteczność i działanie w Partnerstwie. Kapituła Raportu “Odpowiedzialny biznes w Polsce 2012. Dobre praktyki” powtórnie wysoko oceniła kampanię edukacyjną „Śniadanie Daje Moc”. Program, realizowany przez Partnerstwo dla Zdrowia, został wymieniony pośród tzw. praktyk długoletnich czyli realizowanych cyklicznie. Przedstawiciele Partnerstwa dla Zdrowia odebrali także specjalne wyróżnienie od jury konkursu European CSR Award Scheme for Partnerships, Innovation and Impact, promującego najskuteczniejsze innowacyjne partnerstwa publiczno – prywatne.
Biegam, pomagam i zarabiam, a potem przekazuje na szczytny cel
Obecna, przynajmniej formalnie, pora roku – wiosna, zachęca do aktywności fizycznej. Ważne, abyśmy wykorzystali ten ogólny coroczny trend, którego celem jest poprawa zdrowia i samopoczucia. Obiecać oczywiście możemy sobie wiele. Na szczęście coraz więcej firm, podobnie jak my powinniśmy, wykorzystuje wiosenne przebudzenie dla swoich celów. I dobrze.
Co ciekawe, działania te należałoby potraktować, jako sztandarowy przykład CSR (Corporate Social Responsibility), czyli społecznej odpowiedzialności biznesu… ale za siebie. W końcu sport czy też zwykła aktywność, to odpowiedzialność za nasze zdrowie i co za tym idzie, możliwość skutecznej pracy, czyli biznesu. Zgadza się?
Wiosenna moda, o której pisze, to coraz częściej obszar do wykazania się dla specjalistów public relations czy CSR, aby przedstawić prozdrowotne działania firmy. Wśród dyscyplin dostępnych dla każdego prym wiedzie bieganie, i coraz więcej przedsiębiorców potrafi to wykorzystać. Chwała za to.
Najbliższą dużą imprezą biegową będzie Łódź Maraton Dbam o Zdrowie, który zostanie zorganizowany już po raz trzeci na ulicach Łodzi.
Pomysłodawcą i sponsorem głównym imprezy jest spółka DOZ S.A. należąca do Pelion Healthcare Group, lidera na rynku ochrony zdrowia w Polsce. Kilka dni później, tym razem ulicami stolicy, pobiegnie Orlen Warsaw Marathon. Orlen, z kolei lider przemysłu naftowego w Polsce, takie wydarzenie organizuje po raz pierwszy, pomimo tego, że we wrześniu wystartuje najbardziej utytułowana tego typu impreza w Polsce: Maraton Warszawski. Konkurencja zapowiada się ciekawie i co najważniejsze, skorzystamy na tym my, czyli pretendenci do uprawiania sportu.
Maraton w Łodzi, to nie tylko morderczy bieg na ponad 40 km. Wzorem maratonu londyńskiego, ma zachęcać biegaczy do zbierania pieniędzy na wybrane organizacje społeczne. Uczestnikami programu “Biegam-Pomagam” w ostatnim biegu było kilkanaście fundacji i stowarzyszeń z całej Polski. Wzorem poprzednich lat nie zabraknie też atrakcji dla kibiców, gdzie na każdym kroku ma być akcentowane zdrowie i jego ochrona.
Organizatorzy blisko współpracują też z władzami miasta i słusznie chcą upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Władze przy okazji maratonu liczą na promocję Łodzi, miasta z którym Grupa Pelion jest związana od początku. Tu znajduję się centrala firmy i najważniejsze magazyny.
Pelion jest też przykładem, nie umniejszając nic Orlenowi, firmy rozwijającej działania CSR w obszarze, w którym działa na co dzień, czyli ochrony zdrowia i promocji prozdrowotnych zachowań, a przy okazji wykazuje się lokalnym patriotyzmem.
Na lokalność stawia też spółka PKP Cargo, lider przewozów towarowych koleją, która sponsoruje warszawski “Bieg Wisły”.
Podczas ubiegłorocznej edycji uczestnicy wspierali nasza narodową reprezentację, która wzięła udział w Międzynarodowych Igrzyskach Zwycięzców w Rosji – zawodach sportowych dla dzieci dotkniętych chorobami nowotworowymi.
Ciekawą aktywnością na polu wiosennych trendów wykazała też firma Johnson & Johnson Vision Care, która za pośrednictwem swojej marki Acuvue – soczewek kontaktowych, chce dotrzeć do osób z wadami wzroku, noszących okulary, aby przekonać ich, że ich wady nie stanowi przeszkody w czynnym uprawianiu sportu. Wydźwięk komunikatów firmy mówi wprost: okulary to nie jest wymówka, prezentując przy tym zaawansowane technologicznie własne produkty, będące alternatywą dla okularów, których noszenie faktycznie przeszkadza przy bieganiu, skakaniu itp.
Cytując przy tym przedstawiciela orędowników soczewek kontaktowych Artura Rosę, który pisał, że “Kryzys sprzyja działaniom CSR”, można zaryzykować stwierdzenie, że początek 2013 roku, czyli tego, w którym kryzys ma nas dopaść, obfituje w wiele ciekawych wydarzeń gdzie sport doskonale został powiązany z odpowiedzialnością biznesu i zdrowia.
Podobnych inicjatyw jest dużo więcej, dlatego zapraszam na portal www.raportcsr.pl, gdzie na bieżąco śledzimy to, co dzieje się w polskim obszarze społecznej odpowiedzialności.
Natalia Witkowska
Redaktor naczelna portalu RaportCSR.pl
źródło: Polska The Times
European Union Youth Orchestra w Warszawie dzięki PZU
10 kwietnia br. w Filharmonii Narodowej w Warszawie zagra European Union Youth Orchestra, młodzieżowa orkiestra składająca się ze 119 młodych muzyków z 27 krajów Unii Europejskiej. Na koncercie pod batutą znamienitego dyrygenta Vladimira Ashkenazy’ego będzie można usłyszeć m.in. „Wariacje Symfoniczne” Witolda Lutosławskiego. Przyjazd orkiestry do Polski będzie połączony z inauguracją europejskiej nagrody kulturalnej EUYO ‘Great Europeans’, której pierwszym laureatem będzie polski kompozytor Witold Lutosławski. Ochrona polskiego dziedzictwa kulturowego i wspieranie młodzieży wybitnie zdolnej to jedne z kluczowych obszarów zaangażowania społecznego PZU. Pobyt EUYO w Warszawie będzie możliwy dzięki wsparciu finansowemu PZU.
Koncert na rzecz Fundacji “Malwa”
7 kwietnia 2013 r. godz. 17.00 w Klubie Dowództwa Garnizonu Warszawa, przy Al. Niepodległości 141A w Warszawie odbędzie się koncert charytatywny na rzecz ukończenia budowy Domu Rehabilitacyjno-Opiekuńczego dla osób z niepełnosprawnością intelektualną. W „Domu Fundacji Malwa”, położonym na warszawskich Bielanach (ul. Balcerzaka 2), w niedalekiej przyszłości zamieszka ok. 30 podopiecznych Fundacji Malwa.
Program z misją
Gospodarka odpadami komunalnymi – zacofana?
Zapóźnienie naszego kraju w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi sięga obecnie 10 – 15 lat w stosunku do średniej Unii Europejskiej. Polska nadal składuje ponad 80% odpadów na składowiskach, które w znacznej części winny zostać zamknięte. Selektywna zbiórka i recykling odpadów to zaledwie 6 – 7 % odpadów komunalnych. Brakuje zbiórki selektywnej odpadów biodegradowalnych, a większość z nich jest składowana razem z pozostałymi odpadami. Jedyna w kraju spalarnia odpadów komunalnych spala zaledwie 80 tys. ton odpadów rocznie z ponad 12,5 mln ton wykazywanych jako wytworzone. Nadal około 25% gospodarstw domowych nie posiada umów na odbiór odpadów, a znaczna część odpadów powstających w domach jest nielegalnie wyrzucana do lasów lub spalana w domowych piecach. Na Mazowszu powstaje ponad 20% odpadów wytwarzanych w kraju, dlatego problemy Mazowsza są sygnałem dla innych regionów i gmin w Polsce – informuje Krajowa Izba Gospodarcza.
Pelion wyróżniony przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Forum Odpowiedzialnego Biznesu już czwarty raz wyróżnia Grupę Pelion. W tej edycji raportu „Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2012. Dobre Praktyki” Forum wyróżniło aż sześć dobrych praktyk z zakresu CSR Grupy Pelion. Tym samy Pelion z ilością zgłoszonych inicjatyw znalazł się w czołówce wyróżnionych przez FOB firm.
FOB wyróżnia Kompanię Piwowarską
Już po raz dziewiąty działania społeczne Kompanii Piwowarskiej zostały zaprezentowane w raporcie przygotowywanym corocznie przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Tym razem w podsumowaniu “Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2012. Dobre Praktyki” wymieniono sześć inicjatyw KP. Firma odebrała także statuetkę dla uczczenia 5-lecia współpracy z FOB.
Tablica smoleńska w Sulejówku
Tablica poświęcona zostanie 96 ofiarom tragedii, w tym Prezydentom – Lechowi Kaczyńskiemu z małżonką Marią oraz Ryszardowi Kaczorowskiemu, od lat bliskiemu Sulejówkowi. Odsłonięcie nowej tablicy smoleńskiej odbędzie się w ustanowionym uchwałą sejmową Dniu Pamięci Ofiar Zbrodni Katyńskiej – w sobotę 13 kwietnia o godz. 12.00 w miejscowym kościele pw. Maryi Matki Kościoła przy ul. Żeromskiego 18.
11 edycja Raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Rozpoczął się konkurs z wiedzy o CSR
Forum Odpowiedzialnego Biznesu rozpoczęło kolejną edycję konkursu z wiedzy o społecznej odpowiedzialności biznesu (ang. Corporate Social Responsibility, CSR) Konkurs CSR to inicjatywa skierowana do studentów/ek, licealistów/ek z całej Polski, której celem jest rozpowszechnianie idei społecznej odpowiedzialności biznesu oraz wspieranie młodych ludzi, którzy chcą angażować swoją energię w zdobywanie wiedzy na jej temat.
Fundacja BGŻ dba o młodych rowerzystów
Fundacja BGŻ dołączyła do grona partnerów wspierających Stowarzyszenie Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego. Fundacja kontynuuje zaangażowanie społeczne Banku BGŻ, który od lat promuje rowerze bezpieczeństwo na drodze. Od 2012 roku w szkołach gimnazjalnych Bank realizuje program rowerowy – “Jeżdżę z głową” skierowany do uczniów z mniejszych miejscowości, którzy chcieliby zaangażować się w zwiększenie bezpieczeństwa na drogach w swoich lokalnych środowiskach.
Biedronka zaprasza do Dojrzewalni Talentów
Technologia w służbie CSR
ITS, czyli Intelligence Transport Systems (Inteligentne Systemy Transportowe) to rozwiązania, które m.in. pomagają rozładować korki w miastach, zwiększają bezpieczeństwo na drogach, a także pozwalają redukować emisję spalin do minimum. To ostatnie szczególnie wpisuje się w zakres działań CSR. W Polsce liderem technologicznym w tym obszarze jest firma Kapsch Telematic Services, wyróżniona przez miesięcznik Mobile Internet.
Grupy Żywiec liderem w oszczędzaniu wody
W ostatnich 50 latach globalne zapotrzebowanie na wodę wzrosło dwukrotnie, a przewiduje się, że przed 2030 r. zwiększy się o kolejne 40 proc. Kurczące się zasoby tego kluczowego surowca to wyzwanie dla przemysłu, rolnictwa, ekosystemów a także społeczności. Browary Grupy Żywiec od wielu lat konsekwentnie zmniejszają zużycie wody wykorzystywanej w produkcji piwa i obecnie należą do najbardziej ekologicznych i wydajnych na świecie – podaje spółka w komunikacie.
Światowy dzień wody
Hasłem przewodnim obchodzonego 22 marca 2013 roku Światowego Dnia Wody jest „Wodna kooperacja” (Water Cooperation). Aby właściwie zarządzać dostępnymi zasobami wody na świecie, potrzebna jest współpraca między organizacjami, firmami, a także ludźmi – zarówno na szczeblu lokalnym, jak i międzynarodowym.
CSR to powód do wstydu?
Bogusław Mazur w swoim wpisie na Salonie24 zwrócił uwagę, że problematyka związana ze społeczną odpowiedzialnością biznesu wciąż spotyka się z dużym niezrozumieniem. Jego zdaniem zarzut stawiany firmom, że podejmują działania z zakresu CSR, ponieważ im się to opłaca jest kuriozalny, gdyż liczy się przede wszystkim wymierny efekt wsparcia, namacalna pomoc, która trafia do potrzebujących. Co złego jest w tym, że firmy te zyskują wizerunkowo, skoro ich pomoc jest realna? – pyta retorycznie.
Granty Nowej Ery na projekty z klasą
Microsoft – najlepsze Miejsce Pracy 2013
Firma Microsoft zajęła pierwsze miejsce w badaniu polskiego Instytutu Great Place to Work®, otrzymując tytuł Najlepszego Miejsca Pracy 2013. Wyróżnienie to przyznane zostało przedsiębiorstwom, które nawet w trudnych czasach potrafią z sukcesem budować i rozwijać u siebie wyjątkowe relacje z pracownikami. Microsoft został zwycięzcą w kategorii pracodawców zatrudniających do 500 osób.
Więcej za mniej – Kompania Piwowarska oszczędza
Tegoroczny Światowy Dzień Wody, obchodzony 22 marca, zainauguruje Międzynarodowy Rok Współpracy w Dziedzinie Wody. Zaledwie dzień później, 23 marca o godz. 20.30 w wielu firmach, budynkach użyteczności publicznej i prywatnych domach zgaśnie światło. W ten sposób będzie można przyłączyć się do ogólnoświatowej akcji „Godzina dla Ziemi”, która ma przypominać mieszkańcom naszej planety o zmianach klimatycznych. Kompania Piwowarska deklaruje udział w obu tych wydarzeniach.
Imagine Cup 2013
Znamy już 5 najlepszych projektów w każdej z trzech kategorii tegorocznej edycji Imagine Cup – Games, Innovation oraz World Citizenship. Najwięcej, bo aż 4 drużyny w finale reprezentują warszawskie uczelnie, zaś pozostałe kolejno: Rzeszów (3), Gdańsk (3), Poznań (3), Kraków (1) i Białystok (1). Krajowe finały 11. edycji konkursu Imagine Cup odbędą się 3 i 4 kwietnia. Zespoły zawalczą o tytuł drużyny narodowej, która będzie reprezentowała Polskę w finałach światowych w Petersburgu.
Youngster – edukacja językowa i społeczna w jednym
Dzięki nowoczesnym metodom nauczania wydawnictwa Macmillan dzieci nie tylko szybciej uczą się angielskiego, ale chętniej angażują się w projekty społeczne – z Agnieszką Pazurek, Marketing Managerem z wydawnictwa Macmillan Education na temat projektu społecznego Youngster, rozmawiał Bogusław Wiśniewski.
POEZJA dzisiaj o Juliuszu Erazmie Bolku
Jakość poprzez edukację
Tydzień z Internetem 2013
Ruszyła ogólnoeuropejska kampania „Tydzień z Internetem 2013”. Tegoroczną polską edycję kampanii objął honorowym patronatem Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Bronisław Komorowski.Uczestnictwo w spotkaniach, seminariach oraz konkursach organizowanych z tej okazji pozwoli ludziom na całym świecie poznać możliwości jakie daje Internet. Akcja potrwa do 24 marca 2013 roku. Jednym z głównych partnerów tegorocznej edycji kampanii w Polsce jest firma Microsoft.
Dorosłe życie dla wykluczonych
W ciężkich czasach trzeba być profesjonalistą
Prognozy gospodarcze na ten rok nie są optymistyczne. Istnieje ryzyko, że słabe wyniki gospodarcze odbiją się na działaniach CSR w firmach, a także na dobroczynności Polaków. Chciałbym jednak podkreślić, że odpowiedzią na te niepokoje jest coraz większa profesjonalizacja zarówno CSR-u jak i organizacji charytatywnych.
Spółdzielnia ANG podpisała Kartę Różnorodności
Spółdzielnia od początku bardzo mocno stawiała na ludzi i ich rozwój w ramach tworzonych struktur. Wśród wartości ANG znajdują się uczciwość, lojalność i kształcenie ale na pierwszym miejscu są Ludzie. Różnorodność jest naturalną cechą działania w formie spółdzielni, dlatego też sygnowanie Karty było naturalnym ruchem dla ANG – podaje firma w komunikacie.
Kampania społeczna: “Nie daj się złowić na wnuczka”
Koleje Mazowieckie włączyły się jako partner w organizowaną przez Komendę Stołeczną Policji i Związek Banków Polskich kampanię społeczną “Nie daj się złowić na wnuczka”. Partnerem akcji są także Miejskie Zakłady Autobusowe. Cel akcji to ograniczenie przestępstw skierowanych przeciwko osobom starszym.
PARP prowadzi nabór doradców CSR
PARP w ramach projektu „Zwiększenie konkurencyjności regionów poprzez społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR)” finansowanego ze Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy prowadzi nabór wniosków o wpisanie do bazy doradców CSR mogących świadczyć usługi doradcze w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu sektora MŚP.
Młodzi i niedoświadczeni, ale zdolni i pełni fantazji
Fundacja Dbam o Zdrowie przyznała granty
13 marca br. w Domu Towarzystwa Kredytowego w Łodzi odbyło się uroczyste wręczenie grantów w drugiej edycji Konkursu Grantowego RAZEM MOŻEMY WIĘCEJ!, organizowanego przez Fundację Dbam o Zdrowie. Ta edycja Konkursu pod wieloma względami okazała się rekordowa. Pula środków przyznana na granty w tym roku wzrosła o 800 tys. zł i wyniosła 1,4 mln zł. Także ilość organizacji, które przystąpiły do Konkursu, zwiększyła się ponad dwukrotnie.
997. Fajbusiewicz na tropie
Pociągi drogowe: ekologicznie i ekonomicznie
Inauguracja „Accordeonu Samodzielności”
Z inicjatywy pracowników hotelu Novotel Warszawa Centrum powstał projekt Accordeon Samodzielności – wsparcie młodych, znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej osób na rynku pracy. Projekt realizowany jest przy wsparciu Fundacji dzieci Niczyje i Fundacji Accor, pod patronatem Ministra Pracy i Polityki Społecznej, Władysława Kosiniaka – Kamysza.
Rozpoczyna się konkurs dla EKOprzedszkolaków
Już od 12 marca przedszkolaki i ich opiekunowie mogą nie tylko pochwalić się ekologicznymi nawykami, ale również zdobyć za nie nagrody. Właśnie rozpoczyna się kolejna edycja konkursu EDUeko na najbardziej ekologiczne przedszkole w Krakowie i okolicach. Fundatorem nagród i pomysłodawcą konkursu jest IKEA Kraków.
ORLEN fundatorem Nagrody Literackiej
Amerykański poeta William Stanley Merwin został laureatem pierwszej edycji Międzynarodowej Nagrody Literackiej im. Zbigniewa Herberta. Zaszczytne wyróżnienie ufundował PKN ORLEN, który wspiera najważniejsze wydarzenia promujące polską tradycję, historię oraz kulturę narodową.Uroczystość wręczenia nagrody i czeku na 50 000 USD odbędzie się 3 czerwca w Teatrze Polskim w Warszawie.
Mikołaj Budzanowski Finansistą Roku 2012!
W warszawskim Hotelu Hyatt odbyła się Gala rozdania nagród FINANSISTA ROKU 2012, organizowana przez redakcję tygodnika ekonomicznego „Gazeta Finansowa”. W tym roku tytuł FINANSISTY ROKU przyznano już po raz 13. Laureatem nagrody został Mikołaj Budzanowski, Minister Skarbu Państwa za skuteczny nadzór nad majątkiem państwowym, aktywne i dynamiczne realizowanie polityki prywatyzacyjnej oraz odwagę i konsekwencję we wspieraniu inwestycji i innowacji w branży energetycznej. Kapituła przyznała również cztery wyróżnienia Finansista Roku 2012 oraz Finansową Markę Roku 2013.
Lista Najbardziej Etycznych Przedsiębiorstw Świata
Finał konkursu „Kreatywni z ABB”
Debata Gazety Wyborczej i Fundacji Feminoteka
Akademia, czyli wyższy stopień CSR
Przedsiębiorstwa, które włączają społeczną odpowiedzialność biznesu do głównego nurtu zarządzania, osiągają dobre wyniki finansowe, pozwalają swoim pracownikom na satysfakcjonujący rozwój i zapewniają godziwe warunki pracy. To korzyści, które nie podlegają żadnej dyskusji, a mimo to, nie wszyscy zdają sobie sprawę, że są następstwem działań CSR. To jedna z przyczyn, dla których Ministerstwo Skarbu Państwa wspólnie z tygodnikiem „Puls Biznesu”, powzięło się realizacji cyklu konferencji pod hasłem Akademia CSR „Rozwój odpowiedzialnego biznesu”.
CSR Kompani Piwowarskiej w 2012
Bank Gospodarstwa Krajowego wspiera przedsiębiorców
Rozpoczął się rządowy program gwarancji kredytowych dla małych i średnich przedsiębiorstw – Portfelowa Linia Gwarancyjna de minimis. Program realizowany przez Bank Gospodarstwa Krajowego ma zagwarantować polskim przedsiębiorstwom płynność finansową. Inauguracja programu miała miejsce 4 marca br. w siedzibie BGK.
Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży
Spółka Koleje Mazowieckie aktywnie włączyła się w trzecią edycję akcji społecznej „Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży” zainaugurowanej na łamach miesięcznika „M jak mama”. W ramach akcji w kasach biletowych KM pojawią się m.in. ulotki zwracające uwagę na fakt, że kobiety w ciąży potrzebują życzliwości otoczenia.
Impuls jest bardzo ważny
Wyrównywanie szans w edukacji to podstawa
Ekologia i Rynek ze wsparciem Wiedzy i Praktyki
Muszkieterowie ufundowali 90 placów zabaw
Konkurs Nestlé: Tworzenie Wspólnej Wartości
Do 31 marca 2013 roku osoby fizyczne, prywatne firmy, organizacje non-profit oraz instytucje akademickie z całego świata, które prowadzą innowacyjne projekty społeczne, mogą składać aplikacje do konkursu Tworzenia Wspólnej Wartości 2014 (Nestlé Prize in Creating Shared Value) organizowanego przez Nestlé.
Kryzys nie zwalnia ze społecznej odpowiedzialności
Spowolnienie gospodarcze i – w konsekwencji – coraz bardziej niepokojące wskaźniki zatrudnienia powodują, że już od dłuższego czasu mamy do czynienia z tzw. rynkiem pracodawcy. Często można spotkać się z opiniami, że pracodawcy wykorzystują trudną sytuację gospodarczą jako pretekst do pozbycia się niepotrzebnych pracowników. To nieprawda. Odpowiedzialny i doświadczony menedżer doskonale wie, że lojalna i wykwalifikowana kadra jest motorem rozwoju i przyrostu wartości firmy. I powinna znajdować się na ostatnim miejsca w ewentualnych planach ograniczania kosztów. Dlatego w trudnym dla przedsiębiorców i pracowników okresie szczególnie należy docenić podmioty, które stawiają kadrę na pierwszym miejscu i przykładają szczególną wagę do polityki pracowniczej.
Media równych szans u Premiera
W czwartek, 28 lutego w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów odbyła się konferencja podsumowująca projekt „Media równych szans”. Wydarzenie było zorganizowane przez Biuro Pełnomocniczki Rządu do spraw Równego Traktowania, Agnieszkę Kozłowską-Rajewicz.
Celem konferencji było wzmocnienie debaty na temat roli mediów w przełamywaniu stereotypów, przeciwdziałaniu dyskryminacji i promocji różnorodności. Udział w wydarzeniu wzięli przedstawicielki i przedstawiciele organizacji społecznych, środowiska dziennikarskiego i akademickiego oraz mediów publicznych i Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
Podczas konferencji zostały wręczone nagrody dla laureatów konkursu dla dziennikarzy poruszających tematykę równego traktowania. Nagrody przyznano w trzech kategoriach: Pióro, Mikrofon i Ekran. W pierwszej kategorii zwyciężył Tomasz Przybyszewski – został nagrodzony za reportaż „Przepraszam, czy tu biją”, w którym poruszył temat przemocy wobec osób niepełnosprawnych. Wśród radiowców zwyciężyła Agnieszka Czyżewska-Jacquemet z Polskiego Radia za reportaż „Już jestem”. Natomiast w kategorii „Ekran” wygrał reportaż Tomasz Lipko z TVN Uwaga! zatytułowany: „Chciałbym, żeby ludzie przestali się mnie bać”.
Projekt „Media równych szans” jest współfinansowany ze środków Komisji Europejskiej w ramach Programu na rzecz zatrudnienia i solidarności społecznej PROGRESS (2007-2013).
Międzynarodowe standardy GRI w raporcie Grupy Puławy
20 parowozów na XX jubileuszową Paradę Parowozów
CSR w kontekście dialogu z NGO
w dniu 27 lutego br. odbyło się seminarium: „Biznes społecznie odpowiedzialny w kontekście dialogu MŚP i NGO”. Impreza organizowana była przez MCRL CIFAL Płock wraz z Urzędem Miasta Płocka, UNITAR i UNDP Polska.
Odpowiedzialność społeczna to fundament dla wydawców
Idea społecznej odpowiedzialności biznesu w działalności wydawnictw edukacyjnych odgrywa szczególną rolę . Bez większej przesady można powiedzieć, że stanowi fundament tej działalności. Mając na uwadze fakt, że firmy wydawnicze przygotowują narzędzia służące edukacji milionów Polaków rzetelność i odpowiedzialność są nieodzownymi cechami, którymi charakteryzować się powinna działalność wydawnicza.
Pomysł na nowoczesny CSR – rozmowa z twórcą portalu donator.pl.
Jak narodziła się idea portalu donator.pl?
Adam Foltyn, twórca portalu donator.pl: Byłem kiedyś świadkiem scenki w sklepie: pracownica próbowała zachęcić klientkę, żeby ta zapłaciła gotówką zamiast kartą. Ale co mogła zaoferować w zamian? Rabat 2% – bardzo mała korzyść dla klientki, więcej by się z kolei nie opłacało sklepowi. Zrobiłem eksperyment: przez dwa miesiące sklep przekazywał organizacji charytatywnej 1% od każdej transakcji, w której klient zrezygnował z płatności kartą. I to działało, przynajmniej u klientów, którzy mieli akurat przy sobie gotówkę. Donator to opakowanie tego pomysłu w bardziej uniwersalną formę.
Do czego służy portal donator.pl?
Dzięki uniwersalnej formie kuponów z nominałem, które można wymienić na wpłatę na rzecz wybranej organizacji, firma zyskuje jakieś działanie ze strony klientów, np.: rezygnację z płatności kartą, skorzystanie z dodatkowych ofert rabatowych (program lojalnościowy i partnerski), prezentacja innych produktów firmy, sklepu internetowego lub działalności w serwisach społecznościowych. Dodatkowo firma buduje swój pozytywny wizerunek.
Kto może korzystać z tego portalu?
Z oferty mogą korzystać zarówno duże firmy i sieci handlowe, jak i małe sklepy czy lokale usługowe. Można prowadzić jednorazowe promocje lub długofalowe akcje, angażując klientów w kolejne działania firmy. Ciekawym sposobem wykorzystania kuponów donatora jest rozdysponowanie darowizny firmy przez jej pracowników. W przeciwieństwie do tradycyjnego głosowania nad podziałem pieniędzy, kupony z określonym nominałem dają realne wrażenie przekazywania wpłaty.
Znamy kod sukcesu polskiego rynku
Organizatorzy Coca – Cola Cup stawiają na zdrowie
Utylizacja w zgodzie z naturą
XX Forum Gospodarcze w Toruniu
XX Forum Gospodarcze w Toruniu odbędzie się w dniach 4-5 marca br. Wśród poruszanej tematyki nie zabraknie odnawialnych źródeł energii, społecznej odpowiedzialności sektora finansowego i etyki.
Wolontariat pracowniczy w liczbach
Nagrody CSR dla Konica Minolta
Po raz pierwszy producent urządzeń wielofunkcyjnych zdobył nagrodę Eco Mark Award. Zgodnie ze wskaźnikiem stabilności RobecoSAM, Konica Minolta to lider w branży.
Pracownicy Bayer z misją edukacyjną
Przedsiębiorcze eko-mamy
Ochrona środowiska to podstawa w eko – biznesie. Chyba, że, to biznes eko –mamy, wtedy zdrowie, zrównoważony rozwój i ekonomia będą nie mniej istotne.
Pelion Solidnym Pracodawcą Roku 2012
Firma Pelion Healthcare Group otrzymała tytuł Solidnego Pracodawcy Ziemi Łódzkiej 2012, który jest wyrazem uznania dla realizowanej przez spółkę polityki personalnej. Kapituła konkursu doceniła oferowane przez firmę możliwości rozwoju i podnoszenia kwalifikacji zawodowych, rozbudowany system motywacyjny, a także szeroki wachlarz świadczeń socjalnych dla pracowników.
Zaangażowanie społeczne ważniejsze w kryzysie
Dojrzała filantropia korporacyjna i świadome zaangażowanie społeczne firm w sytuacji spowolnienia gospodarczego powinny zyskiwać na znaczeniu. Prowadząc programy społeczne wynikające z analizy potrzeb otoczenia możemy wpływać na rozwiązywanie problemów, pomagać otoczeniu wyjść z kryzysu. Tego typu inicjatywy nie powinny być traktowane jak tzw. kwiatek do kożucha, z którego łatwo jest zrezygnować w przypadku przejściowych trudności. Oszczędności poszukajmy gdzie indziej.
Coraz bardziej wierzymy biznesowi. Czy to zasługa CSR?
To nie jest kolej kryzysu
Koleje Mazowieckie od początku swojej działalności realizują szereg działań w obszarze społecznie odpowiedzialnego biznesu. W przypadku KM kryzys nie ma wpływu na prowadzenie polityki CSR, gdyż z reguły nie wiąże się to z nakładem finansowym. Działania, które prowadzą Koleje Mazowieckie adresowane są do społeczności lokalnych, czy młodych ludzi wkraczających na rynek pracy. Ponadto skutecznie angażujemy naszych pracowników w różnego rodzaju akcje integrujące ich z życiem firmy.
BGŻ ma bardzo popularny fanpage społecznościowy
Bank BGŻ informuje, że firmowy fanpage “Kocham Rower” ma najwięcej fanów spośród wszystkich tego typu profili należących do instytucji finansowych. Jest także dobrze oceniany przez branżę. Takie wnioski płyną z raportu „Czy polskie banki są społecznościowe? Styczeń 2013” przygotowanego przez firmę consultingową Outbox Research.
Myśl globalnie, działaj lokalnie
Firmy, które działają lokalnie mają większe pole do popisu w przypadku prowadzenia kampanii CSR. Nie chodzi tu o rozmach działań, ale ich skuteczność. Podobne akcje łatwiej zapisują się w świadomości odbiorców. Przykładem są Koleje Mazowieckie, które wsparły społeczna inicjatywę mieszkańców warszawskiej Pragi Północ polegającą na budowie żywej, świątecznej szopki.
Kryzys receptą na CSR
Rafał Baniak: CSR to wartość sama w sobie
Redakcja RaportCSR.pl na Globtroterze
Annual CSR Outlook 2012 – podsumowanie roku 2012
Annual CSR Outlook 2012 jest inicjatywą portalu CSRinfo i Tchbo Warszawa. Partnerzy dokonali zwięzłego podsumowania ważnych CSR-wo wydarzeń minionego roku.
Wyróżnienia Raportu CSR i nagrody cashcom.pl przyznane
Kompania Piwowarska dała na WOŚP ponad 60 tys. zł
XVI edycja Raportu Społeczna Odpowiedzialność Biznesu
Dzień Chorego – Biedronka nie zapomniała o najmłodszych
XV Charytatywny Bal Dziennikarzy za nami
European CSR Award Scheme – zgłoszenia do 13 lutego
13 lutego br. upływa termin przesyłania zgłoszeń do Konkurs European CSR Award Scheme for Partnerships, Innovation and Impact (Europejskie nagrody CSR na rzecz partnerstw, innowacji i wpływu). Jego celem jest promowanie skutecznego partnerstwa pomiędzy wieloma interesariuszami poprzez zwrócenie uwagi na działania podejmowane w tym zakresie w Europie.
Heineken promuje odpowiedzialne spożywanie alkoholu
Heineken już po raz drugi podejmuje inicjatywę promującą odpowiedzialne spożycie alkoholu „Ciesz się Heinekenem – bądź odpowiedzialny”. 60-sekundowy spot „The Sunrise”, który powstał w ramach kampanii, będzie emitowany w okresie karnawału w kinach oraz Internecie, a od początku lutego także w telewizji.
Tejemnica dobrego raportu CSR
Windows 8 i Office 2013 od Microsoftu dla organizacji non-profit
Organizacje społeczne w Polsce nierzadko borykają się z problemem dostępności nowoczesnego sprzętu i oprogramowania. Dzięki inicjatywie Technologie.org.pl, mają one szansę na korzystanie z nowoczesnych narzędzi ponosząc jedynie opłatę administracyjną. W ramach programu prowadzonego przez Fundację TechSoup udostępnione zostały Windows 8 oraz Office 2013.
Kampania Społeczna Roku – ruszyła piąta edycja konkursu
Liczba kampanii społecznych rośnie z roku na rok. W 2012 powstało ponad 100 kampanii, których twórcy chcą zmieniać polską rzeczywistość społeczną za pomocą działań marketingowo-reklamowych. Jury, w skład którego wchodzą specjaliści z dziedziny marketingu, reklamy i public relations wybierze najlepsze z nich.
Audiobook z raportem CSR Danona
Wiele osób deklaruje zainteresowanie tematem odpowiedzialności biznesu, jednak brak nam czasem motywacji a częściej czasu by studiować choćby najlepsze przykłady zrównoważonego zarządzania firmą. Teraz, po raz pierwszy w Polsce, nie ślęcząc nad studiowaniem wielostronicowych raportów, można poznać praktyki rynkowe z zakresu CSR biegając, jadąc pociągiem, stojąc w kolejce. Właśnie ukazał się pierwszy w Polsce bezpłatny audiobook prezentujący bogatą listę działań z zakresu CSR wdrożonych przez firmę Danone.
236 przedszkoli w programie „Mamo, Tato, wolę wodę!”
Nestle przeznaczy ponad 500 tys. USD na innowacyjny projekt społeczny
Do 31 marca 2013 roku osoby fizyczne, prywatne firmy, organizacje non-profit oraz instytucje akademickie z całego świata, które prowadzą innowacyjne projekty społeczne, mogą składać aplikacje do konkursu Tworzenia Wspólnej Wartości 2014 organizowanego przez firmę Nestlé. Na zwycięzcę czeka nagroda w wysokości 500 000 franków szwajcarskich (ok. 530 000 dolarów). Do konkursu można zgłaszać inicjatywy prowadzone w jednej z trzech dziedzin: walki z problemami żywienia, dostępu do wody pitnej lub rozwoju obszarów wiejskich.
Ks. Jacek Stryczek laureatem konkursu biznesowego Laury Magellana
Komisja Europejska doceniła “Lepszy start dla Twojego dziecka”
LOTTO zmienia nazwę swojej fundacji
Kolejna edycja akcji “Śniadanie daje moc” zakończona
Dobiegła końca II edycja ogólnopolskiego programu edukacyjnego Śniadanie Daje Moc, którego organizatorem było Partnerstwo dla Zdrowia. Do programu przystąpiło 4690 szkół podstawowych. W ramach programu zorganizowano dwa konkursy: pierwszy na reportaż z Klubów Śniadaniowych, drugi na reportaż z Dnia Zdrowego Śniadania.