BGŻ ma bardzo popularny fanpage społecznościowy

Logo-Kocham-Rower_BGZ_logoBank BGŻ informuje, że firmowy fanpage “Kocham Rower” ma najwięcej fanów spośród wszystkich tego typu profili należących do instytucji finansowych. Jest także dobrze oceniany przez branżę. Takie wnioski płyną z raportu „Czy polskie banki są społecznościowe? Styczeń 2013” przygotowanego przez firmę consultingową Outbox Research.

Autorzy raportu  wyodrębnili dwie grupy bankowych profili: fanpage’e bezpośrednio skupiające się na ofercie oraz fanpage’e, których przedmiotem jest wybrany rodzaj działalności banku, a sama marka pozostaje w tle. W tej właśnie drugiej grupie fanpage Banku BGŻ okazał się niekwestionowanym liderem.

– Celem stworzonego przez nas fanpage’a jest propagowanie jazdy na rowerze w różnych odmianach tego sportu.  Zwracamy uwagę  na  bezpieczeństwo w ruchu drogowym promując postawę wzajemnego szacunku wszystkich użytkowników dróg – powiedziała Małgorzata Zdzienicka-Grabarz, dyrektor Departamenty Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i Sponsoringu.

Analizie zostały poddane takie aspekty jak: rozmiar społeczności i jej zaangażowanie. Kocham rower Banku BGŻ zgromadził 184 tysiące fanów. Szczególnie duże uznanie profil zyskał za wysoki poziom zaangażowania społeczności. Oznacza to, że fanpage tętni życiem, czyli duża liczba osób prowadzi dialog  z zamieszczonymi treściami. W  styczniu,  w  aktywną komunikację zaangażowanych było ponad 68 tysięcy osób. Na pozostałych fanpage’ach (w grupie fanpage’y niebezpośrednio promujących bank) liczba aktywnych użytkowników wahała się od 300  do 10 tysięcy. Co ciekawe, autorzy raportu zwracają uwagę na fakt, że taki typ działań w mediach społecznościowych, które wybrał Bank BGŻ daje  lepsze efekty niż typowy fanpage oparty na ofercie produktowej. Społeczność jest liczniejsza i bardziej aktywna.  Jednocześnie twórcy  raportu chwalą Bank BGŻ za spójność komunikacyjną – rower jest integralną częścią troski strategii sponsoringowej Banku BGŻ, a hasło Kocham rower jest wspólnym mianownikiem działań sponsoringowych.

Źródło: BGŻ