E-sklep Tchibo.pl z Certyfikatem Zielony Sklep

E-sklep Tchibo.pl zdobył Certyfikat Zielony Sklep przyznawany przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska. Jest to niezależne, eksperckie potwierdzenie, że działa on w sposób przyjazny dla środowiska naturalnego, a w swojej działalności uwzględnia zasady społecznej odpowiedzialności.

 

Sklep Tchibo.pl to jeden z dziesięciu największych sklepów internetowych w Polsce pod względem liczby użytkowników. Jest unikalny, zgodnie z konceptem biznesowym Tchibo, oferuje klientom jedyne w swoim rodzaju połączenie zmieniających się co tydzień, oryginalnych, tematycznych kolekcji produktów oraz najwyższej jakości kawę i pełną ofertę ekspresów ciśnieniowych Cafissimo.

Tchibo, realizując podejście „na drodze do 100% zrównoważonego biznesu”, zdecydowało się dobrowolnie poddać niezależnej, eksperckiej weryfikacji swoje praktyki z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu w odniesieniu do sklepu internetowego. W wyniku audytu Fundacji Partnerstwo dla Środowiska e-sklep Tchibo.pl otrzymał pierwszy (najwyższy) stopień certyfikatu, co jest potwierdzeniem, że w najwyższym stopniu spełnia wszystkie wytyczne określone w certyfikacie. Certyfikat został przyznany na okres dwóch lat. Zrównoważony rozwój jest integralną częścią długoterminowej strategii biznesowej Tchibo. Mocno wierzymy, że nasz przyszły sukces komercyjny będzie w dużej mierze zależał od zrównoważonej polityki firmy – wyjaśnia Ewelina Wasilewska, Kierownik ds. odpowiedzialności biznesu w Tchibo Warszawa. Decyzja o weryfikacji naszych praktyk w sklepie internetowym przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska była naturalną konsekwencją przyjętego przez nas podejścia.

Chcemy, aby certyfikat był kolejnym wyróżnikiem naszego sklepu: unikalna oferta, przystępne ceny, wysoki poziom serwisu, a teraz również obiektywnie potwierdzona dbałość o środowisko naturalne – wyjaśnia Katarzyna Brodzka-Demianiuk, Starszy kierownik e-commerce w Tchibo Warszawa. Przystąpienie do programu certyfikacji Fundacji Partnerstwo dla Środowiska to ambitne wyzwanie, jednak chcieliśmy dać wyraźny sygnał naszym klientom, że działamy zgodnie z zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu, przyjaźnie dla środowiska naturalnego.

Fundacja Partnerstwo dla Środowiska z dużą satysfakcją uczestniczy w podejmowanych przez Tchibo wyzwaniach w dążeniu do zrównoważonego biznesu. Spełnienie kryteriów Certyfikatu Zielony Sklep przez e-sklep Tchibo.pl potwierdza działania Tchibo
z uwzględnieniem aspektów społecznej odpowiedzialności. Chcielibyśmy także podkreślić, że e-sklep Tchibo.pl otrzymał pierwszy, czyli najwyższy stopień certyfikatu – powiedział Jarosław Szczygieł, Koordynator certyfikatów środowiskowych Fundacji Partnerstwo dla Środowiska.

Certyfikat Zielony Sklep jest pierwszym w Polsce ekocertyfikatem dla handlu detalicznego. Jego celem jest promowanie zasad zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu wśród polskich przedsiębiorców z branży handlowo-usługowej i wśród polskich konsumentów. Kryteria certyfikatu zostały opracowane na kanwie międzynarodowych standardów w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu ISO 26000 i zasad raportowania zrównoważonego rozwoju Global Reporting Initiative (GRI). Odnoszą się do siedmiu obszarów: ład organizacyjny, prawa człowieka, relacje z pracownikami, środowisko, uczciwe praktyki rynkowe, relacje z konsumentami, zaangażowanie społeczne i rozwój. Kluczowym obszarem jest sprawdzenie wpływu sklepu na środowisko naturalne. Aby otrzymać Certyfikat, firma musi się poddać szczegółowemu audytowi środowiskowemu, przeprowadzanemu przez akredytowanego audytora Fundacji. Certyfikat przyznawany jest przez Komisję ds. certyfikatu na podstawie wyników audytu na okres dwóch lat. System certyfikacji jest trójstopniowy; w zależności od poziomu spełnienia kryteriów fakultatywnych, firma może otrzymać trzeci, drugi lub pierwszy (najwyższy) stopień certyfikatu. Po okresie dwóch lat konieczne jest ponowne poddanie się procesowi weryfikacji. Nad prawidłowym funkcjonowaniem Certyfikatu Zielony Sklep czuwa Kapituła Certyfikatu – niezależny organ doradczy, którego zadaniem jest udział w rozwoju systemu certyfikacji oraz nadzór nad pracą Komisji ds. Certyfikatu. W skład Kapituły wchodzą przedstawiciele wiodących w Polsce instytucji działających w dziedzinie odpowiedzialnego biznesu, handlu detalicznego oraz ochrony środowiska. Więcej o certyfikacie na stronie Fundacji Partnerstwo dla Środowiska: www.fpds.pl.
Również sklepy stacjonarne Tchibo mają Certyfikat Zielony Sklep przyznany im w 2012 roku.