Volkswagen Group Polska rozpoczyna działania w ramach kampanii Think Blue. Miejskie skwery w Poznaniu, Gdańsku i Toruniu zakwitną na niebiesko. Przy nich staną huśtawki zachęcające do chwili relaksu i szukania inspiracji do proekologicznych działań. Przy skwerach pojawią się także tablice z torebkami nasion niezapominajek, które można oderwać, by wesprzeć kiełkowanie idei Think Blue, siejąc je w ogródku, na balkonie czy miejskim placu. Akcja ma przybliżyć ideę Think Blue i podkreślić związany z nią czynnik zabawy i aktywności.
Kolejnym etapem akcji będzie próba odzyskania dla potrzeb mieszkańców zaniedbanych miejsc, poprzez odtworzenie zieleni lub stworzenie mebla miejskiego ucieleśniającego ideę Think Blue i skłaniającego do zachowań ekologicznych, nawiązywania relacji społecznych oraz prowokującego do aktywności. Ostateczna forma mebli oraz lokalizacja w danym mieście wyłonione zostaną przez mieszkańców w głosowaniu na fanpage’u VW na portalu Facebook.
W ramach idei Think Blue Volkswagen organizuje także konkurs, w którym wyłoniony zostanie najoszczędniej jeżdżący kierowca na świecie. W krajach biorących udział w „Think Blue. World Championship 2013” zostaną przeprowadzone lokalne eliminacje. W Polsce rozpoczną się one w połowie lipca, w ciągu kilku tygodni wyłonionych zostanie 20 najlepszych uczestników, którzy zakwalifikują się do krajowego finału i przejdą specjalne szkolenie. Najlepszy z nich będzie reprezentował Polskę w światowym finale we wrześniu. Atrakcyjna, zachęcająca formuła oraz nauka ekojazdy to szczególne walory rywalizacji w „Think Blue. World Championship 2013”.
Idea Think Blue kładzie nacisk na proekologiczne zachowania w każdej dziedzinie życia, nie tylko podczas jazdy samochodem. Jednak najcenniejsze w tej koncepcji jest to, że każdy może się w nią zaangażować i razem z nami wnieść swój wkład w dbanie o środowisko i ekologiczne postępowanie –powiedział Mateusz Liśkiewicz, kierownik ds. komunikacji w Volkswagen Group Polska.
W sadzenie niebieskich kwiatów włączyli się także pracownicy Volkswagen Group Polska, którzy na skwerze przed poznańską siedzibą firmy posadzili niebieskie lobelie. Z akcją związane są także działania wewnętrzne zachęcające pracowników centrali oraz obu fabryk Volkswagena w Polsce do wcielania w życie zasad Think Blue, zarówno w pracy, jak i poza nią.
Sadzenie kwiatów i rewitalizacja przestrzeni miejskiej to początek rozprzestrzeniania idei Think Blue w naszym kraju. Volkswagen zapowiada kolejne inicjatywy zmierzające do promowania postaw proekologicznych i indywidualnego zaangażowania w działania na rzecz środowiska i bardziej „niebieskiego” myślenia.
Źródło: Volkswagen.