Aktywność fizyczna jest niezbędnym elementem zdrowego trybu życia oraz dobrego samopoczucia. Z danych GUS wynika, że regularnie ćwiczy tylko 20,3% Polaków. Dlatego pracownicy fabryki WINIARY na czele z jej dyrektorem pobiegną 6 października 2013 wraz z mieszkańcami Kalisza w XXXIII Międzynarodowym Biegu Ptolemeusza. W ten sposób będą wzajemnie motywować się i inspirować do aktywności sportowej na co dzień, wskazując na pozytywne skutki ruchu.
Celem Nestlé jest współuczestniczenie w projektach na rzecz zdrowia i aktywności fizycznej w regionach, w których firma posiada swoje fabryki. Dlatego inicjuje i angażuje się w akcje promujące zdrowy styl życia.
Podczas takich wydarzeń jak miejski bieg w Kaliszu mamy okazję, by wspólnie z mieszkańcami pokazać, że sport jest niezwykle ważnym aspektem życia. Wierzę, że poprzez udział w biegu możemy dać przykład innym, zwłaszcza młodszym pokoleniom i zainspirować ich do zwiększenia swojej aktywności – mówi Maciej Klęczek, Dyrektor Fabryki WINIARY w Kaliszu.
Kalisz, najstarsze miasto w Polsce, już od 33 lat ma swoją imprezę biegową noszącą imię sławnego greckiego geografa Klaudiusza Ptolemeusza. Wydarzenie z każdym rokiem przyciąga coraz większą liczbę uczestników, nie tylko z Kalisza, ale z całego kraju i z zagranicy. Zainteresowanie tegoroczną edycją przekroczyło nasze oczekiwania. Aktualna liczba zgłoszonych do biegu znacznie przewyższyła szacowane przez nas 500 osób. Jestem przekonany, że pozyskanie partnera takiego jak firma Nestlé, pozwoli jeszcze lepiej przygotować to wielkie sportowe święto, a każdy z biegaczy wyniesie z pobytu w Kaliszu nie tylko garść miłych wrażeń, ale i atrakcyjne nagrody. Zapraszam wszystkich do wzięcia udziału i do kibicowania na trasie biegu – mówi Janusz Pęcherz, prezydent Kalisza.
Nestlé, w trosce o zdrowie i dobre samopoczucie, od lat promuje wśród konsumentów, kontrahentów, jak i w swoim zespole zasady prawidłowego żywienia i regularnej aktywności fizycznej. W ramach projektu „WellNes in Action” prowadzi warsztaty i szkolenia dla wszystkich pracowników firmy w Polsce. Drużyna klubu Nestlé Wellness Runners każdego roku bierze udział w miejskich maratonach, w tym m.in. w Półmaratonie Warszawskim. Obie inicjatywy są przykładem nie tylko zaangażowanego podejścia pracowników do zdrowego trybu życia, ale też pozytywnej wzajemnej motywacji i znakomitego sposobu na integrację. Te wartości Nestlé chce też promować wśród lokalnych społeczności uczestnicząc w takich wydarzeniach jak tegoroczny bieg Ptolemeusza w Kaliszu.
Bieganie nie wymaga dużych nakładów finansowych czy czasowych, a wiąże się z wieloma pozytywnymi skutkami dla naszego zdrowia i samopoczucia. W dodatku każdy z nas ma łatwy dostęp do tego sportu. Aby go uprawiać nie potrzeba basenu, sali gimnastycznej czy kortu – wystarczy ścieżka w parku czy lesie oraz trochę dobrych chęci. Właśnie na te aspekty chciałbym zwrócić uwagę uczestnicząc w XXXIII biegu w Kaliszu – dodaje Maciej Klęczek.
Wsparcie Nestlé pozwoliło na zakup 500 medali oraz koszulek dla biegaczy. Firma zapewniła również wodę dla uczestników oraz pakiety ze słodyczami dla najmłodszych.
Źródło: Nestlé