Tegoroczny Dzień Ziemi stał się pretekstem do zorganizowania kolejnej edycji akcji ekologicznej Zgrani z naturą. 19 i 20 kwietnia Kompania Piwowarska i sieć sklepów Biedronka zachęcały mieszkańców 12 polskich miast do segregowania odpadów. Klienci wybranych sklepów w zamian za 5 szklanych lub aluminiowych opakowań otrzymywali praktyczne ekotorby. Dzięki akcji udało się zgromadzić ponad 7,5 tony surowców wtórnych.
Tym razem akcja Zgrani z naturą zawitała do Warszawy, Białegostoku, Poznania, Tychów, Lublina, Płocka, Włocławka, Kędzierzyna-Koźla, Słupska, Olsztyna, Tyczyna i Torunia. Klienci sklepów Biedronka nie zawiedli: w ciągu dwóch dni ekologiczne namioty odwiedziło kilka tysięcy osób, którym rozdano prawie 8 tysięcy ekotoreb. Akcja pozwoliła zgromadzić ponad 7 ton szkła i prawie 300 kg aluminium. Oprócz warszawskiej Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania sieć Biedronka i Kompanię Piwowarską wsparła organizacja odzysku Rekopol, która zatroszczyła się o przyniesione opakowania.
– Jednym z podstawowych elementów strategii naszej firmy jest dbanie o środowisko oraz edukacja ekologiczna. Inicjatywa „Zgrani z naturą” pokazuje, że coraz większa liczba osób jest świadoma tego, że to od nas zależy stan natury w przyszłości i dzięki np. zbiórkom odpadów nasz negatywny wpływ na nią jest mniejszy. Zebrane szkło i aluminium pozwolą zmniejszyć ilość surowców i energii potrzebnych do produkcji nowych opakowań oraz przyczynią się do zmniejszenia ilości śmieci na składowiskach – mówi Sylwia Krzyżycka, Dyrektor Działu Kontroli Jakości i Ochrony Środowiska Jeronimo Martins Polska S.A.
– Cieszymy się z wyniku tegorocznej zbiórki. Akcja przynosi zamierzony efekt, jakim jest szerzenie wśród jak największej liczby osób ekologicznego przekazu. Mamy nadzieję, że nasza inicjatywa przyczyni się do zmiany nawyków i dzięki niej tysiące ludzi zacznie na co dzień segregować śmieci – mówi Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.
Źródło: Jeronimo Martins Polska S.A.