Ferrero zaprezentowało swój raport społecznej odpowiedzialności biznesu

Już po raz czwarty Ferrero International zaprezentowało swój Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Grupa po raz drugi pokazała dokument także w Polsce, podczas oficjalnej uroczystości 22 stycznia w Ambasadzie Republiki Włoch w Polsce. Szczególne miejsce w tegorocznym Raporcie zajął opis działań z zakresu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu oraz realizowanych w Polsce oraz historię rozwoju Grupy na terenie naszego kraju.

W zorganizowanej podczas prezentacji debaty eksperckiej, wzięli udział: Kamil Wyszkowski (Krajowy Przedstawiciel United Nations Global Compact w Polsce, ONZ); Paweł Papke (Poseł RP, członek sejmowej Komisji Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki, były siatkarz, wielokrotny reprezentant Polski); dr Bolesław Rok (ekspert CSR, akademia Leona Koźmińskiego); Agnieszka Cyran (Fundacja Polska Siatkówka); Sebastian Świderski  (były siatkarz, wielokrotny reprezentant Polski, Ambasador Programu Kinder+Sport); Mateusz Kusznierewicz (żeglarz, medalista olimpijski, indywidualny mistrz świata w klasie Finn oraz mistrz świata w klasie Star, pięciokrotny indywidualny mistrz Europy, wielokrotny zdobywca mistrzostw Polski, Partner Programu Edukacji Morskiej); Cezary Więcław (Dyrektor Fabryki Ferrero w Belsku Dużym); Andrzej Gantner  (Dyrektor Generalny, Polska Federacja Producentów Żywności i program Trzymaj Formę); Anna Jelonek  (ekspert ds. żywienia, Absolwentka Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji ze specjalizacją dietetyka i żywienie człowieka); Enrico Bottero (Dyrektor Generalny Ferrero Polska).

Eksperci omówili główne zagadnienia przedstawione w tegorocznym Raporcie CSR Grupy Ferrero. Podjęto niezwykle ważną tematykę edukacji żywieniowej i popularyzacji sportu wśród dzieci i młodzieży, omówiono programy w które zainicjowało Ferrero – czyli programy Kinder+Sport oraz Program Edukacji Morskiej. Poruszono kwestię wsparcia przez Ministerstwo Sportu i Turystyki programów i inicjatyw, popularyzujących sport powszechny, zwłaszcza wśród najmłodszych. Ważnym aspektem debaty była także analiza współczesnych trendów w Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, zwłaszcza w kontekście przedsiębiorstw rodzinnych działających w Polsce. Zastanawiano się także nad przyszłością CSR na świecie.

W trakcie spotkania, przedstawiciele firmy przedstawili historię oraz rozwój głównych gałęzi biznesowych Grupy Ferrero w Polsce. Ferrero rozpoczęło swą działalność w Polsce w roku 1992 i był to pierwszy krok ku wielkiej ekspansji Grupy na rynkach nowego do tej pory obszaru geograficznego. Początkową ofertę stanowiły trzy wielkie marki: Raffaello , Kinder Niespodzianka i Tic Tac.

Pierwszy zakład powstał w warszawskim Wilanowie, w 1993 roku, gdzie rozpoczęto pakowanie drażetek tic-tac, do dziś cieszących się wielką popularnością. W 1995 roku, kiedy załoga zakładu w Wilanowie liczyła już 70 osób, wprowadzono na polski rynek również Nutellę i Kinder Czekoladę, po których przyszła kolej na następne produkty z szerokiego asortymentu Grupy – Kinder Bueno, Kinder Country i Kinder Delice.
Poważną decyzją, która zaważyła na rozwoju Ferrero Polska, była budowa zakładu produkcyjnego w Belsku Dużym, niewielkiej miejscowości położonej 45 km od Warszawy, gdzie w 1997 roku ruszyła produkcja Nutelli i Kinder Niespodzianki. W następnym roku do belskiej fabryki przeniesiona została także produkcja opakowań Tic Taków, a pod koniec 1999 roku uruchomiona nowa linia produkcyjna Kinder Bueno, w 2002 r. Kinder Joy, w 2004 Raffaello, a rok później także Kinder Bueno White.

W 2003 roku biuro handlowe przeprowadziło się do nowej siedziby w Wilanowie, a sieć sprzedaży i dystrybucji została znacząco poszerzona i rozbudowana.

Więcej: http://www.ferrerocsr.com