Muzyka, piwo i odpowiedzialność, czyli koncerty w Browarze Poznań

Około 1000 osób miało okazję zapoznać się z programem Sprawdź promile podczas cyklu koncertów w browarze w Poznaniu. W trakcie trzech letnich imprez Kompania Piwowarska promowała odpowiedzialną konsumpcję alkoholu i aplikację mobilną, która pozwala obliczyć poziom alkoholu w organizmie.

Tego lata poznański browar należący do Kompanii Piwowarskiej zamienił się w scenę koncertową, bowiem marka LECH zorganizowała tam trzy kameralne koncerty. 13 lipca wystąpił zespół Myslovitz, a 3 sierpnia Czesław Śpiewa. Najbardziej wyczekiwany był ostatni koncert – 21 września w oryginalnej oprawie zagrała brytyjska gwiazda, duet Hurts. Oprócz znanych wykonawców i nietypowej scenerii zaletą wydarzeń była ich ekskluzywność. Tylko osoby, które zarejestrowały na stronie konkursowej najwięcej kodów spod kapsli i zawleczek piwa LECH oraz zdobyły najwięcej głosów znajomych na Facebooku, mogły liczyć na podwójne zaproszenie na imprezy. Tych szczęśliwców było zaledwie 150 w przypadku Czesław Śpiewa i Hurst oraz 160 w przypadku Myslovitz. Ponadto każdy, kto zarejestrował wspominany kod, otrzymał dostęp do livestreamingu.

Odpowiedzialne imprezowanie
Łącznie w trzech koncertach wzięło udział ok. 1000 osób. Wszystkie one nie tylko doskonale się bawiły przy piwie i dobrej muzyce, ale także miały szansę zwiększyć lub też ugruntować swoją wiedzę na temat działania alkoholu na organizm i odpowiedzialnej konsumpcji. Kompania Piwowarska, właściciel marki LECH, uznała, że imprezy w browarze to dobra okazja, by przypomnieć o zasadach odpowiedzialnego spożycia oraz aplikacji mobilnej Sprawdź promile. Dla uczestników afterparty po koncertach przygotowano angażujące zadania promujące rozważną konsumpcję. Można było wziąć udział w quizie na temat wpływu alkoholu na organizm oraz spróbować swoich sił, układając klocki w alkogoglach, które symulują widzenie pod wpływem alkoholu. Hostessy częstowały zebranych miętówkami z QR kodem, który pozwala szybko i prosto pobrać aplikację Sprawdź promile na telefon. Była też możliwość skorzystania z prawdziwego alkomatu.

– Zdajemy sobie sprawę, że piwo jest naturalnym towarzyszem muzyki na żywo. Jednak ważne jest, aby była to odpowiedzialna konsumpcja, i właśnie to chcieliśmy przekazać uczestnikom koncertów. Kameralna atmosfera imprez bardzo temu sprzyjała – mówi Monika Dymek, specjalista ds. PR w Kompanii Piwowarskiej. – Mamy nadzieję, że dzięki edukacji prowadzonej w taki właśnie sposób – atrakcyjny i wymagający zaangażowania – koncertowa publiczność będzie pamiętać, że nawet po jednym piwie nie wolno prowadzić samochodu oraz że warto korzystać z naszej aplikacji po każdej imprezie.

Alkomat przydatny nie tylko na koncercie
Bezpłatna aplikacja mobilna Sprawdź promile została udostępniona przez Kompanię Piwowarską w ramach programu edukacyjnego zainicjowanego w 2008 r., który promuje odpowiedzialną konsumpcję alkoholu i trzeźwość na drodze.  Sprawdź promile działa jak podręczny alkomat: po podaniu danych takich jak płeć, wiek, waga i ilość wypitego alkoholu aplikacja podaje przybliżoną ilość promili w organizmie i wylicza orientacyjny czas, po którym bezpiecznie można usiąść za kierownicą. Ponadto pozwala m.in. sprawdzić dozwoloną ilość promili w innych krajach europejskich oraz zamówić taksówkę w wybranych miastach.
Bezpłatna aplikacja jest dostępna na różne modele telefonów, w tym iPhony, Androidy, telefony z systemem Windows Phone i obsługujące aplikację java. Można ją pobrać poprzez odczytanie QR kodu na stronie www.abcalkoholu.pl lub z AppStore, Google Play i Windows Phone Store. Z aplikacji można także skorzystać na Facebooku pod adresem http://apps.facebook.com/sprawdzpromile.
Więcej na temat programu oraz wpływu alkoholu na organizm na stronie www.abcalkoholu.pl.