Wg danych GUS ponad trzy miliony Polaków angażuje się w wolontariat. Wśród nich są pracownicy DB Schenker Logistics, którzy zrealizowali w tym roku 24 projekty wolontariackie w całej Polsce.
Niedawno zakończyła się 10. jubileuszowa edycja programu wolontariatu pracowniczego „Czas Pomagania w DB Schenker Logistics”. W ciągu trzech miesięcy od kwietnia do czerwca pracownicy operatora logistycznego zrealizowali projekty związane z ochroną środowiska i bezpieczeństwem na drodze.
Nasz program wolontariatu pracowniczego to wiele działań na terenie całej Polski, niemal wszędzie tam, gdzie są jednostki DB Schenker Logistics – mówi Beata Konecka, Marketing Manager Schenker Sp. z o.o. „Nasi pracownicy realizują swoje pomysły na projekty wolontariackie, wyszukują beneficjentów prowadzonych działań i zapraszają do współpracy klientów i dostawców. Dzięki temu, że pracownicy mogą sami decydować, w jaki sposób i komu pomogą, chętniej wykazują się inicjatywą, są proaktywni i docierają do tych, którzy rzeczywiście potrzebują wsparcia – dodaje Beata Konecka.
Badania GUS pokazują, że w Polsce wolontariat staje się coraz bardziej popularny, zarówno wśród przedsiębiorstw, jak i osób indywidualnych. Firmy chętniej organizują wolontariat pracowniczy. Dlaczego? „Zaangażowanie wolontariackie uczy odpowiedzialności, dobrego zarządzania czasem, mądrego ustalania priorytetów, wsłuchiwania się w potrzeby innych i umiejętności właściwej komunikacji.” – wyjaśnia Beata Konecka. Pracownicy aktywni społecznie są cenni dla firmy, ponieważ wykazują się dobrą organizacją, zaradnością i zapałem, które potrzebne są także w życiu zawodowym. Z drugiej strony wolontariatem w coraz większym stopniu zainteresowani są też młodzi ludzie poszukujący pracy, a często mają w swoim CV duże doświadczenie w tym zakresie.
– W DB Schenker Logistics dostrzegamy te zalety od wielu lat. Nasz program wolontariatu pracowniczego jest realizowany od 2008 roku, za każdym razem w dwóch edycjach: wiosenno-letniej i zimowej. Wieloletnie wolontariackie doświadczenie wspiera dialog firmy z otoczeniem i wpisuje się w zrównoważony rozwój firmy – dodaje Beata Konecka. Właśnie zakończyła się już 10. edycja „Czasu Pomagania”. Łącznie to prawie 200 projektów wolontariackich i ponad 12 500 godzin pomocy na rzecz blisko 15 000 odbiorców.
Źródło: DB Schenker