Prędkość w mieście to obciach

Liberty DirectFirma Liberty Direct realizuje kolejną akcję społeczną. Do końca sierpnia br. można przesyłać zgłoszenia w konkursie „Prędkość w mieście to obciach” na film promujący bezpieczną jazdę samochodem na terenach zabudowanych. Na twórców najlepszych spotów czeka aż 30 tys. zł!

W miastach dozwoloną prędkość 50km/h przekracza 68% kierowców, a w terenach zabudowanych na trasach aż 92% kierowców. W  2012 roku zdecydowana większość wypadków, bo 27 056 miało miejsce w obszarze zabudowanym (73%), zginęły w nich 1652 osoby, a 31 071 zostało rannych. Poza obszarem zabudowanym miało miejsce 9 990 wypadków (27% ogółu), zginęło 1 919 osób,  a obrażenia ciała odniosło 13 721 uczestników ruchu.

„W firmie ubezpieczeniowej na co dzień mamy do czynienia z tragicznymi skutkami wypadków samochodowych. Niestety do wielu z nich dochodzi z braku rozwagi osób, które przekraczają dozwoloną prędkość. W dużym stopniu problem ten dotyczy młodych kierowców. Dlatego akcję kierujemy przede wszystkim do nich” – tłumaczy Tomasz Suski, Dyrektor Likwidacji Szkód w Liberty Direct. „By zainteresować tematyką bezpiecznej jazdy młodzież i studentów, zdecydowaliśmy się na nowatorską, formułę wykorzystującą crowdsourcing. Choć nakręcenie filmu wymaga pewnych umiejętności, jesteśmy przekonani, że kluczem do zwycięstwa w konkursie jest pomysł” – dodaje Suski.

Filmy zachęcające do bezpiecznej jazdy samochodem można zgłaszać poprzez stronę internetową. Pula nagród w konkursie wynosi łącznie 30 tys. zł. Zwycięzcy otrzymają kolejno za zajęcie I miejsca – 10 tys. zł, za zajęcie II miejsca – 4 tys. zł oraz 3 tys. zł za zajęcie III miejsca. Ponadto autorzy 10 nominowanych filmów otrzymają nagrody w wysokości 1 tys. zł. Dodatkowo 3 tys. zł otrzyma autor spotu, który zyska największe uznanie wśród internautów. Najlepsze spoty będą promowane w internecie oraz social media. Termin nadsyłania prac mija 2 września br.

Akcji „Prędkość w mieście to obciach” patronuje Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego. Patronat medialny objęły: moto.pl, regiomoto.pl, autotrader.pl, Metro.

Źródło: Liberty Direct.