Lokalna paczka z prezentami

Przeglad PraskiJak pomóc? To pytanie zadaje sobie wiele osób, niektórzy częściej, inni rzadziej, ale większość przynajmniej raz na jakiś czas. Co ciekawe, najwięcej podobnych pytań zadajemy sobie tuż przed grudniową gwiazdką. Świąteczna magia pomagania innym wpisała się już na stałe w naszą tradycję i system wartości.

Ten okres wykorzystują też specjaliści od CSR, którzy sugerują firmą wzmożoną aktywność w organizacji wydarzeń o charakterze dobroczynnym. W wielu dużych sklepach już na początku grudnia, wśród grona kolorowych reklam, możemy dostrzec plakaty informujące m.in. o zbiórkach żywności, kwestach i innych podobnych działaniach na rzecz potrzebujących.

Warto też zwrócić uwagę na lokalne inicjatywy prowadzone przez niewielkie firmy, które mimo braku środków, jakimi dysponują znane marki, świetnie radzą sobie w organizacji akcji dobroczynnych. Jedną z nich jest Praska Paczka, akcja realizowana od 2007 r. na terenie warszawskiej Pragi, przez redakcję i przyjaciół gazety Przegląd Praski.

– Akcja ma na celu wsparcie osób i rodzin potrzebujących, szczególnie najmłodszych mieszkańców – mówi Artur Zawadka, jeden z organizatorów. – Nasz drugi cel, to społeczne zaangażowanie w akcję mieszkańców i lokalnych przedsiębiorców.

Model działania Praskiej Paczki, polega na wytypowaniu lokalnych sklepów, głównie z asortymentem spożywczym, w których następnie pojawiają się specjalne pudełka oznaczone logotypem akcji. Klienci sklepów, przy okazji przedświątecznych zakupów, wrzucają do pudełek wybrane produkty, które następnie trafiają do podopiecznych dziecięcych świetlic, ognisk młodzieżowych i najmłodszych skupionych przy praskich parafiach. – Dzięki akcji, w którą jest zaangażowany lokalny sklep, mieszkańcy mają możliwość w prosty sposób pomóc potrzebującym sąsiadom – mówi Zawadka.

Akcja jest również skierowana do przedsiębiorców, czyli właścicieli sklepów. – Z jednej strony są to dla nich proste działania wizerunkowe, z drugiej zaś, do pudełek trafiają produkty kupione w ich sklepie. – tłumaczy Zawadka. – Dzięki takiej strategii, właściciel sklepu za punkt honoru stawia sobie przygotowanie drugiej takiej samej paczki z produktami.

Do projektu każdego roku dołączają nowe osoby, sklepy i lokalne stowarzyszenia. Swój udział zapewnili w tym roku muzycy z podwórkowej „Kapeli Praskiej”, którzy na potrzeby akcji nagrają specjalną płytę „Prascy kolędnicy”.

– Lokalna akcja organizowana na własnym terenie precyzyjnie potrafi określić potrzeby i grupę odbiorców – mówią organizatorzy. – Nie bez znaczenie jest też nazwa akcji, która po pierwsze kojarzy się z paczką prezentów, po drugie zaś, z paczką przyjaciół z Pragi, którzy po prostu chcą pomóc.

Źródło: Przegląd Praski

Lokalna paczka z prezentami

 

Jak pomóc? To pytanie zadaje sobie wiele osób, niektórzy częściej, inni rzadziej, ale większość przynajmniej raz na jakiś czas. Co ciekawe, najwięcej podobnych pytań zadajemy sobie tuż przed grudniową gwiazdką. Świąteczna magia pomagania innym wpisała się już na stałe w naszą tradycję i system wartości.

Ten okres wykorzystują też specjaliści od CSR, którzy sugerują firmą wzmożoną aktywność w organizacji wydarzeń o charakterze dobroczynnym. W wielu dużych sklepach już na początku grudnia, wśród grona kolorowych reklam, możemy dostrzec plakaty informujące m.in. o zbiórkach żywności, kwestach i innych podobnych działaniach na rzecz potrzebujących.

Warto też zwrócić uwagę na lokalne inicjatywy prowadzone przez niewielkie firmy, które mimo braku środków, jakimi dysponują znane marki, świetnie radzą sobie w organizacji akcji dobroczynnych. Jedną z nich jest Praska Paczka, akcja realizowana od 2007 r. na terenie warszawskiej Pragi, przez redakcję i przyjaciół gazety Przegląd Praski.

 – Akcja ma na celu wsparcie osób i rodzin potrzebujących, szczególnie najmłodszych mieszkańców – mówi Artur Zawadka, jeden z organizatorów. – Nasz drugi cel, to społeczne zaangażowanie w akcję mieszkańców i lokalnych przedsiębiorców.

Model działania Praskiej Paczki, polega na wytypowaniu lokalnych sklepów, głównie z asortymentem spożywczym, w których następnie pojawiają się specjalne pudełka oznaczone logotypem akcji. Klienci sklepów, przy okazji przedświątecznych zakupów, wrzucają do pudełek wybrane produkty, które następnie trafiają do podopiecznych dziecięcych świetlic, ognisk młodzieżowych i najmłodszych skupionych przy praskich parafiach. – Dzięki akcji, w którą jest zaangażowany lokalny sklep, mieszkańcy mają możliwość w prosty sposób pomóc potrzebującym sąsiadom – mówi Zawadka.

Akcja jest również skierowana do przedsiębiorców, czyli właścicieli sklepów. – Z jednej strony są to dla nich proste działania wizerunkowe, z drugiej zaś, do pudełek trafiają produkty kupione w ich sklepie. – tłumaczy Zawadka. – Dzięki takiej strategii, właściciel sklepu za punkt honoru stawia sobie przygotowanie drugiej takiej samej paczki z produktami.

Do projektu każdego roku dołączają nowe osoby, sklepy i lokalne stowarzyszenia. Swój udział zapewnili w tym roku muzycy z podwórkowej „Kapeli Praskiej”, którzy na potrzeby akcji nagrają specjalną płytę „Prascy kolędnicy”.

– Lokalna akcja organizowana na własnym terenie precyzyjnie potrafi określić potrzeby i grupę odbiorców – mówią organizatorzy. – Nie bez znaczenie jest też nazwa akcji, która po pierwsze kojarzy się z paczką prezentów, po drugie zaś, z paczką przyjaciół z Pragi, którzy po prostu chcą pomóc.

kc