Woreczki na warzywa i owoce wracają do łask

Woreczki wielokrotnego użytku na owoce i warzywa to nowy trend w sklepach spożywczych. Od teraz również klienci sieci Lidl mogą korzystać z tego praktycznego i ekologicznego rozwiązania.

Lidl jest kolejną siecią, która postanowiła wprowadzić eko alternatywę dla tzw. plastikowych zrywek. Podobnie jak Carrefour – stawia na materiałowe woreczki, na warzywa i owoce. Oczywiście nie musimy ich kupować – możemy uszyc je samodzielnie, wykorzystując np.: niepotrzebne firanki. Warto jednak zrezygnować z używania jednorazowych foliowych torebek w imię ekologi i zasad less waste.

Każda plastikowa torba, butelka czy słomka ma znaczenie – bo na całym świecie są ich miliardy, dlatego sieć Lidl ogranicza ilość plastiku w opakowaniach marek własnych. Do 2025 roku 100% plastikowych opakowań produktów marek własnych będzie możliwa do recyklingu, jak również zostanie zredukowane zużycie plastiku w opakowaniach jednostkowych i zbiorczych produktów marek Lidla o 20%. Aby to osiągnąć sieć systematycznie pracuje już dzisiaj. Stawiając sobie kolejne, konkretne cele w trosce o ekologię i przyszłość naszej planety, Lidl właśnie wprowadził woreczki wielokrotnego użytku na owoce i warzywa.

Woreczki wielokrotnego użytku na owoce i warzywa

Już teraz we wszystkich sklepach sieci Lidl Polska są dostępne woreczki wielokrotnego użytku na owoce i warzywa. Sprzedawane są w dwupaku a każdy woreczek ma wymiar 30×35 cm. W sklepie należy ich szukać tuż obok owoców i warzyw. Cena za zestaw to 2,99 zł. Woreczki wykonane są w 100% z poliestru, którego produkcja mniej obciąża środowisko m.in. dzięki mniejszemu zużyciu wody (w przeciwieństwie np. do produkcji bawełny) i w 100% nadają się do recyclingu. Są wytrzymałe i można je prać w pralce, w temperaturze 30ᵒC. Dodatkowo są bardzo wygodne w czasie zakupów – materiał, z którego woreczek jest wykonany to ażurowa siateczka, więc przy kasie nie ma potrzeby jego otwierania. Co więcej są one oznaczone specjalnym kodem umożliwiającym kasjerowi tarowanie – płacimy tylko za produkt.

„Sieć Lidl Polska jako społecznie odpowiedzialna firma oraz część Grupy Schwarz, przyjęła całościową strategię REset Plastic obejmującą pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania przez recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowację i edukację. W ten sposób dążymy do tego aby wizja „mniej plastiku” stała się rzeczywistością. W ostatnim czasie wprowadziliśmy do naszego asortymentu BIO warzywa znakowane naturalnym światłem, tym samym rozpakowaliśmy je z plastikowych opakowań. W połowie stycznia we wszystkich sklepach naszej sieci pojawiły się także torby na zakupy z certyfikatem Blue Angel, wykonane w 80 % z surowców z recyklingu i w 100 % nadające się do recyklingu. Kolejną zmianą w naszych sklepach są właśnie woreczki wielokrotnego użytku na owoce i warzywa. Liczymy, że w ten sposób wspólnymi siłami z naszymi klientami uda nam się ograniczyć wykorzystanie jednorazowych zrywek” – podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications, Lidl Polska.