Zbiórki żywności, wsparcie produktami Wigilii dla bezdomnych, świąteczne bloki reklamowe w mediach, produkty dedykowane na cele społeczne, z których dochód przekazywany jest na pomoc dzieciom, to tylko niektóre z działań sieci Biedronka, w których aktywnie, jak w latach poprzednich, uczestniczy sieć na rzecz potrzebujących.
W świątecznym okresie Biedronka nie zapomina także o najmłodszych, którzy czekają na upominki. Od 2006 roku wspólnie z Caritas Polska Diecezji Warszawsko-Praskiej, sieć organizuje spotkanie dla maluchów z najuboższych rodzin, dla których przygotowanych jest zawsze ponad 1000 paczek z prezentami. Również i w tym roku, dzieci spotkają się ze św. Mikołajem, tym razem w dniu 9 grudnia.
Dzieci pracowników Jerónimo Martins, które nie ukończyły jeszcze osiemnastu lat, także zostaną obdarowane upominkami – na ten cel firma przygotuje aż 46 tysięcy paczek ze słodyczami i prezentami.
Produkty z sieci sklepów Biedronka zostaną przekazane także dla kilku partnerów różnorodnych akcji wspierających bezdomnych, m in. akcję realizowaną wspólnie ze Strażą Miejską w Warszawie czy organizację Wigilii dla bezdomnych w kilku miejscach Polski, m in. w Krakowie.
Do takich działań w zakresie odpowiedzialności społecznej sieci należy również wsparcie przedświątecznej akcji charytatywnej “Fabryka św. Mikołaja”. Z darowizn organizatorzy przygotowują paczki mikołajkowe dla 1000 dzieci oraz zapraszają je do Kina Nowe Horyzonty na specjalny seans filmowy. Z zebranych funduszy wspierane są także placówki medyczne, w tym roku będzie to wsparcie Fundacji Wrocławskiego Hospicjum dla Dzieci, które przekazaną kwotę planuje wykorzystać na remont i wyposażenie specjalistycznych gabinetów lekarskich dla dzieci z Dolnego Śląska, które są leczone paliatywnie w domach. Święta Bożego Narodzenia to rodzinny czas, spędzany na wspólnym kolędowaniu.
Z tej okazji, w sklepach Biedronka, od 28 listopada dostępna będzie książeczka z płytą pt. „Najpiękniejsze polskie kolędy”. Środki ze sprzedaży zostaną przeznaczone również na szczytny cel – na pomoc chorym dzieciom. Jest to kolejna charytatywna akcja prowadzona przez Biedronkę i Fundację Faktu w ramach wspólnego programu „Codziennie bądźmy razem”. W trakcie trwania współpracy udało się pomóc ok. 35 dzieciom z poważnymi dysfunkcjami psychoruchowymi. Pomoc im polegała zazwyczaj na opłaceniu niezwykle kosztownych cykli rehabilitacyjnych, których cena jednostkowa waha się w granicach 4-9 tys. zł.
Od 2004 r. spółka włącza się w charytatywną akcję TVP „Reklama dzieciom” (łączna wartość darowizny od 2004 r. wyniosła już 1 097 500 zł). Dochód z bloku reklamowego, wyemitowanego w TVP1 w okresie świątecznym, przekazywany jest w całości potrzebującym dzieciom. Pieniądze trafiają m.in. do fundacji i domów dziecka. Przeznaczane są także na finansowanie leczenia i rehabilitacji dzieci oraz zakup sprzętu medycznego. Dwukrotnie (2011 i 2012) sieć Biedronka włączyła się także w „Blok Mikołajkowy” Telewizji Polsat, wspomagając go kwotą 157 269 zł. Także i w tym roku nie zabraknie naszej sieci wśród darczyńców w obu blokach reklamowych dedykowanych potrzebującym.