Provident Polska dzieli się wiedzą ze studentami

fot. Pixabay.com

Ruszyła nowa edycja autorskiego projektu Provident Polska – „Kultura dzielenia się wiedzą”. Pracownicy firmy przybliżają ogólną wiedzę biznesową studentom z największych polskich uczelni.

Projekt jest realizowany we współpracy biurami karier, wydziałami na uczelniach, a także organizacjami studenckimi m.in. z Niezależnym Zrzeszeniem Studentów, organizatorem „Drogowskazów Kariery” – ogólnopolskiego programu edukacyjnego pomagającego studentom w kształtowaniu ich przyszłości.

– Ambitni, młodzi ludzie, którzy rozpoczynają swoją karierę, stawiają na elastyczność i rozwój. Chcą zwiększać swoją konkurencyjność na rynku pracy, aby w sposób przemyślany kształtować swoją zawodową przyszłość. Dlatego, wychodząc naprzeciw ich potrzebom, zaprosiliśmy najbardziej doświadczonych pracowników Providenta do dzielenia się swoją biznesową wiedzą i doświadczeniem ze studentami – mówi Agnieszka Krajnik, Koordynator ds. Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa. – Nasi eksperci, oprócz konkretnej dawki teorii, przekazują studentom praktyczne wskazówki. Chętnie odpowiadają na pytania, mówią o własnych doświadczeniach zawodowych, podpowiadają, jak z sukcesem realizować projekty – dodaje Agnieszka Krajnik.

Współpraca Provident Polska ze środowiskiem akademickim trwa ponad 10 lat. Do tej pory tylko w ramach projektu „Kultura dzielenia się wiedzą” pracownicy Providenta blisko 200 razy gościli na polskich uczelniach ze swoimi wykładami i warsztatami, w których łącznie uczestniczyło ponad 5000 studentek i studentów. Do programu „Kultura dzielenia się wiedzą” nieprzerwanie zgłaszają się uczelnie z całej Polski.

Wykłady i warsztaty prowadzone przez ekspertów Providenta odbywały się na Uniwersytetach Ekonomicznych w Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu, Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytecie Wrocławskim, Uniwersytecie Rzeszowskim i Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.

Wśród zagadnień poruszanych na wykładach znalazły się m.in. tematy dotyczące komunikacji i skutecznej argumentacji, zarządzania i motywowania dużych zespołów, etyki, sztuki prezentacji, a także przygotowania do rozmowy rekrutacyjnej. Integralną częścią wykładów są warsztaty tematyczne, podczas których studenci rozwiązują konkretne przypadki w oparciu o zdobytą wiedzę. Dla uczestników warsztatów to możliwość poznania realnych biznesowych rozwiązań.