W trwającej od początku roku jubileuszowej, 10. edycji akcji „Muszkieterowie dla Polek”, z bezpłatnych badań mammograficznych prowadzonych przed sklepami Intermarché i Bricomarché w województwach dolnośląskim, lubuskim i wielkopolskim skorzystało 2328 kobiet.
Obecnie już blisko 1/4 rozpoznań onkologicznych stawianych wśród polskich kobiet to rak piersi (22%). Niestety w stadium początkowym, może on nie dawać żadnych objawów, a to właśnie wczesne rozpoznanie choroby, daje największe szanse na wyzdrowienie. W profilaktyce bardzo ważne są zatem systematyczne badania, pozwalające na wykrycie zmian w ich początkowej fazie rozwoju.
Grupa Muszkieterów, zrzeszająca sieci supermarketów Intermarché i Bricomarché już od 10 lat angażuje się w walkę z rakiem piersi, co roku organizując kampanię profilaktyki tej poważanej choroby pod hasłem „Muszkieterowie dla Polek”. W jej ramach panie mogą skorzystać z bezpłatnych badań mammograficznych oraz uzyskać poradę lekarza w specjalnych mammobusach pojawiających się przy wybranych sklepach Intermarché i Bricomarché. Akcja kierowana jest szczególnie do kobiet w wieku 50-69 lat, które znajdują się w grupie największego ryzyka. Od 2008 r. z badań skorzystało już ponad 48 tys. pań.
Jako firma odpowiedzialna społecznie, dużą wagę przykładamy do kampanii prozdrowotnych, realizowanych lokalnie. 10 edycja akcji „Muszkieterowie dla Polek” jest na to dowodem. W pierwszym kwartale 2017 roku przebadaliśmy już 2328 kobiet – u 260 pań została wykryta zmiana łagodna, natomiast 57 pacjentek otrzymało skierowanie na dodatkowe badania w ramach diagnostyki pogłębionej – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Kierownik Dyrekcji Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów. Wczesne wykrycie choroby daje szanse na pełne wyleczenie, dlatego gorąco zachęcamy wszystkie panie do regularnych badań – dodaje Eliza Orepiuk-Szymura.
8 marca, w ramach jubileuszowej, 10 edycji kampanii „Muszkieterowie dla Polek”, Grupa Muszkieterów ogłosiła konkurs „Pier(w)si do komplementów”. Miał on na celu skłonienie panów, by zachęcali bliskie im kobiety do dbania o siebie i swoje zdrowie. Zadanie polegało na stworzeniu krótkiego tekstu motywującego kobiety do badania piersi.
Jury konkursu, zakończonego 31 marca, nagrodziło trzy wypowiedzi:
-Mamo, jesteś Słońcem mojego życia. Mądrością i ciepłem mnie zachwycasz. Twoja jedyna wada…Piersi nie badasz!
-Być prawdziwą bohaterką? Nic trudnego, Ewelinko! Zbadaj piersi, walcz o zdrowie – DrużynaM Ci w tym pomoże.
-Piersi do przodu, do góry głowa, niechaj przed życiem nikt się nie chowa! Badaj się chętnie, ciągle i stale, życie smakuje przecież wspaniale!
Autorzy zwycięskich tekstów otrzymali karty upominkowe na bieliznę o wartości 800 zł każdy.
Akcja „Muszkieterowie dla Polek” prowadzona jest w trzech województwach: dolnośląskim, lubuskim oraz wielkopolskim i potrwa do końca roku. Partnerem Grupy Muszkieterów w kampanii jest Niepubliczny Specjalistyczny Zakład Opieki Zdrowotnej „Diagnostyk” z Zielonej Góry.