Rusza trzecia edycja akcji społecznej „Z Kujawskim Pomagamy Pszczołom”, której celem jest zwrócenie uwagi na problem wymierania pszczół oraz na ich znaczenie dla środowiska naturalnego. Kluczowym elementem tegorocznych działań jest podkreślenie, jak ważne dla ocalenia gatunku są drobne działania i proste zasady, które może stosować każdy z nas. Partnerem merytorycznym programu organizowanego przez firmę ZT „Kruszwica” SA, właściciela marki Kujawski, została Fundacja Nasza Ziemia, zaś jego ambasadorką – znana dziennikarka i pasjonatka ogrodnictwa – Maja Popielarska.
Firma ZT „Kruszwica” S.A. będąc największym w Polsce i jednym z największych w Europie przetwórców nasion oleistych, jest świadoma swojej odpowiedzialności wobec społeczeństwa i środowiska naturalnego. Dostrzegając problem masowo ginących pszczół, organizuje akcję „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”, kampanię realizowaną na rzecz ochrony pszczołowatych, będących ważnym elementem ekosystemu. W Polsce występuje 469 gatunków pszczół dziko żyjących, z których aż 222 jest zagrożonych . Wychodząc na przeciw problemowi, marka Kujawski realizuje program społeczno-edukacyjny, mający na celu zmianę postaw ludzi i promocję pozytywnych działań związanych z ochroną środowiska przyrodniczego, szczególnie świata pszczół.
Odkrywając doskonałość natury, mamy świadomość, jak cenne są jej bogactwa. Dlatego też dbałość o środowisko naturalne oraz propagowanie pozytywnych postaw wśród naszych konsumentów są częścią misji ZT „Kruszwica” S.A. – mówi Agnieszka Jastrzębska z firmy ZT „Kruszwica” S.A., Brand Manager marki Kujawski. Przy tegorocznej edycji programu „Z Kujawskim pomagamy pszczołom” zdecydowaliśmy się na rozszerzenie działań w celu zwiększenia zaangażowania dotychczasowych uczestników naszej akcji i pozyskania nowych Przyjaciół Pszczół. Chcemy zaszczepić w ludziach naturalną potrzebę obserwowania swojego bliskiego otoczenia, rozpoznawania działań, które szkodzą pszczołom i zastępowania ich prostymi rozwiązaniami przyjaznymi tym owadom.
Tegoroczna odsłona kampanii „Z Kujawskim pomagamy pszczołom” opiera się na dwóch filarach: edukacyjnym, zachęcającym do aktywnego angażowania się w ochronę pszczołowatych oraz naukowym, skoncentrowanym na zdiagnozowaniu zjawiska i zbadaniu zagęszczenia tych owadów w różnych środowiskach.
Na stronie internetowej programu www.pomagamypszczołom.pl znajdują się praktyczne porady w jaki sposób można przyczynić się do wsparcia tych pożytecznych owadów, a także Zasady Przyjaciół Pszczół zawierające pięć prostych reguł, takich jak np. stosowanie naturalnych nawozów i środków ochrony roślin.
Dodatkowo, w tym roku Kujawski skupia się na edukacji najmłodszych, tworząc dla nich Akademię Przyjaciół Pszczół – propozycję edukacyjnych aktywności dla dzieci spędzających lato w mieście i uczęszczających na wakacyjne zajęcia. Punktem kulminacyjnym tegorocznej edycji będą pierwsze obchody Wielkiego Dnia Pszczół (8-ego sierpnia), które firma ZT „Kruszwica” S.A. na stałe chce wpisać do polskiego kalendarza.
W ramach naukowego filaru kampanii w tym roku po raz pierwszy w Polsce zostanie przeprowadzone badanie zagęszczenia pszczół, dzięki któremu będzie możliwe pokazanie w jaki sposób czynniki środowiskowe wpływają na liczebność pszczołowatych. Metodologia badawcza została opracowana przez ekspertów programu – dr Annę i dr Lecha Krzysztofiaków z Wigierskiego Parku Narodowego (Stowarzyszenie „Człowiek i Przyroda”) oraz tegorocznego partnera merytorycznego, Fundację Nasza Ziemia. Dodatkowo nad poprawnym przebiegiem badania czuwają eksperci: prof. dr hab. Tadeusz Pawlikowski (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu), oraz ekspert apidolog i pszczelarz prof. dr hab. Jerzy Wilde (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski).
Akcja Z Kujawskim Pomagamy Pszczołom zdobyła główną nagrodę w konkursie Media Trendy 2012 w kategorii komunikacja w marketingu społecznym/CSR oraz tytuł Odpowiedzialnej Inicjatywy Miesiąca Maj 2012.
Źródło: Garden of Words