Coca-Cola Cup, jeden z największych młodzieżowych turniejów piłki nożnej organizowanych w Polsce zyska nową formułę. Organizatorzy 15. edycji turnieju stawiają na promocję zdrowego stylu życia wśród uczestników rozgrywek, ale także ich szkolnych kolegów i całych rodzin.
Czy turnieje młodzieżowe, takie jak Coca-Cola Cup, mogą być atrakcyjne także dla osób, które nie grają w piłkę? W jaki sposób mogą przyczyniać się do promocji aktywnego stylu życia? Czy mogą stać się elementem edukacji zdrowotnej? Odpowiedzi na te i inne pytania szukali uczestnicy konferencji prasowej, otwierającej 15. edycję Coca-Cola Cup, piłkarskiego turnieju dla młodzieży gimnazjalnej. W dyskusji wzięli udział Prezes Polskiego Towarzystwa Dietetyki, dr inż. Danuta Gajewska, Prezes Szkolnego Związku Sportowego Wojciech Ziemniak, przedstawiciel firmy Coca-Cola oraz ambasadorzy jubileuszowej edycji turnieju, Anna Dereszowska i Robert Lewandowski.
20 lutego 2013 r. ruszyły zapisy do najstarszego i jednego z największych piłkarskich turniejów młodzieżowych w Polsce, Coca-Cola Cup. Tradycyjnie każde gimnazjum w kraju może zgłosić po jednej reprezentacji żeńskiej i męskiej. Drużyny będą rywalizować na szczeblu regionalnym, wojewódzkim i w wielkim finale krajowym. Z okazji 15. edycji rozgrywek organizatorzy zdecydowali się wprowadzić kilka zmian.
– Chcemy wykorzystać zbudowaną przez 14 lat skalę i zasięg turnieju Coca-Cola Cup, żeby dotrzeć z edukacją zdrowotną do jak największej liczby osób. 15. rocznica Coca-Cola Cup jest doskonałym pretekstem, aby rozwinąć program w stronę promocji aktywnego, zdrowego stylu życia. Nie koncentrujemy się już tylko na piłce nożnej, choć turniej i sportowa rywalizacja w dalszym ciągu są podstawą projektu – mówi Tomir Kaczmarek, Dyrektor Marketingu w Coca-Cola Poland Services. – Hasłem przewodnim tegorocznej edycji Coca-Cola Cup jest „Bądź aktywny, dołącz do gry!”. W ten sposób do wspólnej aktywności chcemy zachęcić wszystkich – młodych ludzi biorących udział w turnieju, ich szkolnych kolegów i koleżanki, przyjaciół i całe rodziny. Zdecydowaliśmy się zorganizować w tym roku finały wojewódzkie w weekendy, zamieniając je w rodzinny piknik o sportowo-edukacyjnym charakterze. Rozszerzamy też formułę Stref Aktywnego Życia, które będą oferować odwiedzającym możliwość udziału w atrakcjach i konkursach, a także spotkaniach z m.in. ekspertami z zakresu żywienia i zdobycie wiedzy na temat aktywnego i zdrowego życia – dodaje.
Coca-Cola Cup, w którym co roku bierze udział blisko 40.000 gimnazjalistów, to doskonała okazja aby promując piłkę nożną kształtować pozytywne postawy wobec zdrowia oraz aktywnego stylu życia wśród uczestników turnieju i ich rodzin.
– Przez ostatnie 14 lat kontakt z turniejem miała większość uczniów polskich szkół, dlatego poza sportową rywalizacją i świetną zabawą widzę w tym programie ogromny potencjał do przekazywania wiedzy – podkreśliła Danuta Gajewska, Prezes Polskiego Towarzystwa Dietetyki. – Naszym celem jest pokazanie w przystępny sposób, jak ważna jest urozmaicona, dobrze zbilansowana dieta, która w połączeniu z regularną aktywnością fizyczną może stać się kluczem do zdrowia. Chcemy uświadomić młodzieży i ich rodzicom, że w diecie można znaleźć miejsce dla kawałka czekolady lub puszki ulubionego napoju, jeśli są one częścią zróżnicowanej diety, która idzie w parze z pomysłem na spalenie tych kalorii dzięki ruchowi – dodała.
Według Wojciecha Ziemniaka, Prezesa Szkolnego Związku Sportowego, aktywność fizyczna to kluczowy element edukacji zdrowotnej i warunek wychowania zdrowego społeczeństwa. – Nie ma wychowania i edukacji zdrowotnej bez wychowania fizycznego. Jestem przekonany, że istnieje pilna potrzeba promocji i uznania wychowania fizycznego za ważny i nieodzowny przedmiot programów szkolnych, przygotowujący wszystkich uczniów do samodzielnej i odpowiedzialnej troski o swoje zdrowie i sprawność. Takie turnieje jak Coca-Cola Cup z pewnością służą większemu zainteresowaniu sportem wśród młodzieży – powiedział Wojciech Ziemniak.
Gościem specjalnym spotkania była Anna Dereszowska. Aktorka zdecydowała się zostać ambasadorką turnieju, żeby pokazać innym mamom, jak ważne jest zachęcanie dzieci uprawiania sportu i wspólne aktywne spędzanie wolnego czasu. – W przypadku Coca-Cola Cup ważna jest też dla mnie skala projektu i wsparcie ekspertów. Dzięki działaniom marki mamy możliwość dotarcia z ważnym elementem edukacji do blisko czterdziestu tysięcy zawodników i setek tysięcy ich kolegów i koleżanek w całej Polsce, a także – co ważne szczególnie dla mnie – do ich rodzin – powiedziała Anna Dereszowska.
Za pośrednictwem rozmowy telefonicznej, do dyskusji włączył się też Robert Lewandowski: Już po raz trzeci jestem ambasadorem Coca-Cola Cup i bardzo doceniam, że marka obdarzyła mnie takim zaufaniem. W moim życiu sport zawsze był ważny, dlatego bardzo podoba mi się idea tegorocznego turnieju. Uważam, że człowiek aktywny lepiej radzi sobie w życiu, jest zdrowszy i łatwiej zdobywa przyjaciół. Chciałbym, aby młodzi ludzie nie unikali lekcji wf, tylko wspólnie z przyjaciółmi odkrywali, ile radości może dać sport.– przyznał najlepszy obecnie polski piłkarz, który pierwsze sukcesy odnosił właśnie w turnieju Coca-Cola Cup.
Patronem Coca-Cola Cup 2013 jest Ministerstwo Sportu i Turystyki. Partnerem merytorycznym programu jest Polskie Towarzystwo Dietetyki.
Źródło: Coca-Cola