Wystartowała ogólnopolska proEKOkologiczna kampania Fundacji Allegro All For Planet “Nie bądź burak, jedz warzywa!”. Autorem pomysłu akcji i strategii działań jest agencja IdPR.
Fundacja Allegro All For Planet rozpoczyna ogólnopolską kampanię społeczno-edukacyjną pod hasłem “Nie bądź burak, jedz warzywa”, której celem jest promocja zdrowego trybu życia oraz przekonanie Polaków do zmiany nawyków żywieniowych. W ramach aktywności, do końca czerwca zaplanowane są działania teasorowe, ambient marketing, social media oraz działania PR.
W ramach realizowanych działań edukacyjnych Fundacja Allegro All For Planet wyemituje w internecie serię filmów z udziałem aktorów, Hacena Sahraoui’ego oraz Rafała Rutkowskiego, znanych m.in. z serialu “Przepis na życie”. Aktorzy wcielą się w rolę warzywnych ekstremistów i promować będą przepisy na pełnowartościowe dania na blogu akcji. W drugim etapie działań, przez trzy czerwcowe weekendy w Poznaniu, Warszawie oraz Gdańsku, animatorzy Fundacji będą rozdawać EKOzestawy, przypominające o konieczności włączenia owoców i warzyw do codziennej diety.
Partnerem merytorycznym akcji jest Polskie Towarzystwo Promocji Zdrowego Życia i Żywności. Akcji towarzyszy maskotka przekornego buraka, która jest nieodłącznym elementem akcji. Postać głównego bohatera pojawi się m.in. w filmikach i na Facebooku Fundacji. Maskotkę akcji będzie można również zakupić na specjalnych aukcjach, a dochód ze sprzedaży Buraka zostanie przeznaczony na cele charytatywne.
Komunikacja projektu realizowana będzie w prasie (lokalne oddziały Gazety Wyborczej), radiu (Radio Eska) oraz internecie (patronem medialnym jest Onet.pl), w tym mediach społecznościowych (Facebook, YouTube, Vimeo, Google+).
Za pomysł i strategię działań odpowiada IdPR, która wspólnie z działem komunikacji Grupy Allegro realizuje również działania PR i social media. Aktywności event /ambient prowadzi agencja AFEKT, produkcja filmów – Chromatique, strona www i animacja brandhero – agencja interaktywna VMR.
Źródło: IdPR (Grupa AFEKT).