Netto Polska – sieć należąca do duńskiej Grupy Salling – dołączyła do UN Global Compact Network Poland, największej na świecie platformy angażującej biznes w realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDG). Grupa Salling uczestniczy w inicjatywie od 2022 roku, a obecnie zaangażowanie rozszerzono na działalność Netto w Polsce. Firma tym samym wzmacnia swoje wieloletnie działania w obszarze ESG, stanowiące integralną część filozofii odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego handlu.
Członkostwo w United Nations Global Compact stanowi dla Netto Polska kolejny krok w budowaniu organizacji opartej na przejrzystości, etyce i odpowiedzialności.
– Dołączenie do UN Global Compact to dla Netto naturalny krok i potwierdzenie, że kwestie środowiskowe, społeczne i etyczne są integralną częścią naszej codziennej działalności. Jako firma chcemy nie tylko realizować ambitne cele ESG, ale też dzielić się doświadczeniem i współpracować z organizacjami, które myślą o rozwoju w sposób odpowiedzialny – mówi Anna Paszt, Chief Marketing & Sustainability Officer w Netto Polska.
Dzięki członkostwu sieć będzie mogła uczestniczyć w inicjatywach UNGC poświęconych takim obszarom jak klimat, różnorodność, etyka czy prawa człowieka. Zyska też możliwość rozwoju projektów edukacyjnych i partnerskich wspierających transformację sektora handlu w kierunku bardziej zrównoważonego modelu działania.
Globalne zasady, lokalne działania
UN Global Compact to największa na świecie inicjatywa Sekretarza Generalnego ONZ skupiająca biznes wokół idei zrównoważonego rozwoju. Zrzesza ponad 20 000 firm i organizacji z 160 krajów, które wspólnie wdrażają zasady odpowiedzialnego prowadzenia działalności. W Polsce inicjatywa działa jako UN Global Compact Network Poland, wspierając lokalne firmy i instytucje w realizacji globalnych celów ONZ.
– Cieszy nas, że do grona UN Global Compact w Polsce dołącza kolejna firma z sektora handlu. Zrównoważony rozwój w tym obszarze ma kluczowe znaczenie dla kształtowania odpowiedzialnych łańcuchów dostaw i budowania etycznej gospodarki. Handel detaliczny wpływa bezpośrednio na decyzje konsumenckie i kierunki transformacji rynkowej, dlatego zaangażowanie takich podmiotów jak Netto jest niezwykle istotne dla upowszechniania dobrych praktyk ESG w całym łańcuchu wartości – podkreśla Kamil Wyszkowski, Dyrektor Wykonawczy UN Global Compact Network Poland.
Zrównoważony rozwój wpisany w DNA Grupy Salling
Dołączenie Netto Polska do UN Global Compact Network Poland stanowi naturalne rozwinięcie wieloletnich działań Grupy Salling w obszarze odpowiedzialnego biznesu. Kwestie środowiskowe, społeczne i etyczne od lat są integralną częścią strategii właściciela marki, który inwestuje w rozwiązania ograniczające wpływ działalności na środowisko, promuje odpowiedzialną konsumpcję i wspiera lokalne społeczności.
Przyjęta w 2023 roku strategia Aspire’28 to globalny plan rozwoju Grupy Salling, który porządkuje i wzmacnia działania w duchu zrównoważonego rozwoju. W jej ramach powołano m.in. fundusz Salling Seeds, wspierający projekty i startupy rozwijające innowacyjne rozwiązania dla branży detalicznej.
Netto Polska konsekwentnie inwestuje w modernizację sklepów i centrów dystrybucyjnych, wdraża energooszczędne technologie oraz promuje odpowiedzialne postawy zakupowe. Członkostwo w UN Global Compact Network Poland umożliwi dalszy rozwój tych inicjatyw we współpracy z organizacjami wyznaczającymi globalne standardy ESG. To także przestrzeń do wzmacniania projektów wspierających realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ.
Źródło: Netto Polska









