Młodzi projektanci dla Biedronki

Już od 16 grudnia w sieci sklepów Biedronka będą dostępne sukienki i tuniki wieczorowe, zaprojektowane przez studentów Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Projekty zrealizowane zostały w ramach konkursu „Młodzi projektanci dla Biedronki“. Jest to propozycja sieci Biedronka na święta i karnawał.

Konkurs „Młodzi projektanci dla Biedronki“ to wspólna inicjatywa sieci sklepów Biedronka i Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Projekty realizowane były w Katedrze Ubioru na Wydziale Tkaniny i Ubioru. Nagrodzone projekty zostały wprowadzone do produkcji, a ich efekt będzie można oglądać i kupić w sieci sklepów Biedronka od 16 grudnia.

Wybrane projekty są zarówno eleganckie, jak i wygodne. Łączą oryginalność z najnowszymi trendami w modzie, a także jakość z dostępnością i atrakcyjną ceną, czyli cechami charakterystycznymi dla całej oferty sieci sklepów Biedronka. Dodatkowym atutem są gustowne pudełka, w które zapakowane są kreacje. Produkt może zatem być także pięknym prezentem świątecznym.

– W związku ze zbliżającym się okresem karnawałowym zaproponowaliśmy młodym, zdolnym projektantom zaprojektowanie wieczorowych strojów dla kobiet. Chcieliśmy, by nasze Klientki, za niewielką cenę, poczuły się wyjątkowo w kreacjach przygotowanych przez projektantów, mających już pierwsze osiągnięcia w branży odzieżowej – mówi Alicja Koleśnik, Dyrektor Działu Zakupów, Członek Zarządu Jeronimo Martins Polska S.A.

W konkursie ze 150 prac wyłonione zostały cztery, przygotowane przez:
•    Marię Iwaniszewską (I miejsce w kategorii: tunika),
•    Damiana Koniecznego (II miejsce w kategorii: tunika),
•    Darię Krawczyk (I miejsce w kategorii: sukienka),
•    Joannę Filipską (II miejsce w kategorii: sukienka).

– Swój projekt kieruję do Pań, które lubią rzeczy zarówno atrakcyjne w formie, jak i uniwersalne oraz praktyczne. Starałam się, aby stworzona przeze mnie sukienka nie była produktem na jeden, sylwestrowy lub karnawałowy wieczór. Projekt stworzyłam tak, aby był uniwersalny pod względem wieku odbiorczyń i zgodny z aktualną modą, stąd oryginalne cięcia i marszczenia. Moim celem było, aby kobiety noszące zaprojektowaną przeze mnie tunikę czuły się wyjątkowo i swobodnie – mówi Daria Krawczyk, zwyciężczyni w kategorii „tunika”.

Sukienki i tuniki będą dostępne tylko w sklepach sieci Biedronka od 16 do 28 grudnia, w rozmiarach S-XL (projekty Joanny Filipskiej, Marii Iwaniszewskiej i Damiana Koniecznego) oraz M-XL (projekt Darii Krawczyk), wszystkie w cenie 69,90 zł.

– Konkurs dał możliwość połączenia sztuki, jaką jest projektowanie odzieży, z biznesem. Połączenie to daje podstawy zapewniające rozwój i doskonalenie produktów. To wyjście naprzeciw potrzebom klientów, zapewnienie atrakcyjnego towaru dla biznesu i możliwość realizacji dla designu – mówi dr hab. Dorota Sak, prof. ASP, kierownik Katedry Ubioru Wydziału Tkaniny i Ubioru Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi.

Konkurs „Młodzi projektanci dla Biedronki” miał na celu wsparcie młodych, uzdolnionych projektantów w rozwoju ich kariery zawodowej. Dzięki tej współpracy rozwija się nie tylko oferta sieci, ale także młodzi adepci sztuki mogą w praktyczny sposób realizować swoje marzenia, uwzględniając potrzeby rynku.