Mastercard wspiera World Food Programme ONZ

Kolejny rok z rzędu Mastercard wspiera World Food Programme (WFP), czyli Światowy Program Żywnościowy ONZ, biorąc udział w szkolnym programie dożywiania dzieci w Rwandzie. Do włączenia się w akcję firma zachęca też użytkowników kart Mastercard. W Polsce partnerem tegorocznego projektu jest sieć RTV EURO AGD. Każda transakcja kartą płatniczą Mastercard w sklepach tej sieci pozwoli ufundować jeden posiłek dla potrzebujących dzieci. Akcja potrwa do 25 września br. i jest realizowana w ramach kampanii Priceless Causes (Bezcenne Pomaganie).

Mastercard współpracuje z WFP, czyli z największą na świecie organizacją humanitarną walczącą z głodem, od 2012 r. Firma wspiera tę agencję ONZ na różne sposoby, m.in. dostarczając innowacyjne rozwiązania technologiczne, które pozwalają realizować jej strategiczne cele. W tym roku kampania Priceless Causes będzie prowadzona w kilku krajach Europy Środkowo-Wschodniej, wspierając program dożywiania szkolnego w Rwandzie. W praktyce oznacza to sfinansowanie ponad 3,5 mln posiłków dla uczniów. Dożywianie szkolne nie tylko umożliwia walkę z głodem, ale też promuje długofalową edukację. Co więcej, użycie miejscowych zbiorów do przygotowania posiłków pozwoli na wsparcie lokalnych farmerów, dodatkowo przyczyniając się do przyszłego rozwoju lokalnej społeczności.

Każda darowizna na rzecz WFP sfinansuje zakup jednego posiłku dla ucznia w Rwandzie, gdzie – jak wynika z raportu poświęconego kwestiom żywieniowym – 43% dzieci w wieku do lat 5 cierpi na chroniczne niedożywienie. Posiłki w szkole stanowią podstawowe źródło wyżywienia, a dzięki nim dzieci kontynuują naukę.

Zbiórka pieniędzy została zaplanowana na wrzesień, żeby powrót dzieci do szkół w Polsce skłonił darczyńców do zainteresowania się również edukacją dzieci w mniej rozwiniętych częściach świata. Celem kampanii Priceless Causes jest nadanie codziennej czynności, jaką jest robienie zakupów, dodatkowego wymiaru charytatywnego, który pozwoli zaangażować darczyńców i wykorzystać ich naturalny potencjał i potrzebę czynienia dobra. Do tej pory Mastercard udało się ufundować prawie 15 milionów posiłków, m.in. dzięki wsparciu posiadaczy kart płatniczych firmy z Polski.

Osoby, które chciałyby zaangażować się dodatkowo, mogą również przekazywać bezpośrednie datki na rzecz Światowego Programu Żywnościowego ONZ za pośrednictwem strony internetowej WFP i Mastercard. Więcej informacji na ten temat, a także o partnerstwie WFP i Mastercard, można znaleźć pod adresem: http://mastercard.pl/partnerstwo-world-food-programme.html.