Akademia Umiejętności Eurocash”, konkurs „Lokalni Herosi”, czy ranking producentów dóbr szybkozbywalnych „Równi w Biznesie” to tylko część inicjatyw z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu firmy Eurocash.
Jak wynika ze skonsolidowanego raportu rocznego za 2018 rok, firma ograniczyła swój negatywny wpływ na środowisko naturalne poprzez zmianę oświetlenia na technologię LED w centrach dystrybucyjnych i hurtowniach oraz rozbudowę floty aut hybrydowych. Obecnie Grupa ma największą firmową flotę hybrydową w Polsce.
– Społeczna odpowiedzialność jest wpisana w biznes Eurocash i wszystkich przedsiębiorców – właścicieli sklepów, z którymi współpracujemy – mówi Katarzyna Kopaczewska, członek zarządu Grupy Eurocash. – Projekty społeczne wzmacniają konkurencyjność sklepów małopowierzchniowych, mają pośredni wpływ na rozwój lokalnego otoczenia naszych klientów, a także przyczyniają się do zmiany całego rynku detalicznego – dodaje.
Raport z działalności niefinansowej podsumowuje działania Grupy Eurocash z czterech obszarów, stanowiących podstawę strategii CSR: wpływ na środowisko, jakość i bezpieczeństwo żywności, dobre środowisko pracy oraz przyszłość przedsiębiorczości i jej wpływ na społeczności lokalne.
W 2018 roku proekologiczne działania Grupy skupiały się przede wszystkim na zminimalizowaniu zużycia energii i emisji spalin CO2. Grupa Eurocash kontynuowała projekt wymiany oświetlenia w centrach dystrybucyjnych oraz hurtowniach Cash & Carry na nowoczesne oświetlenie wyposażone w żarówki LED. Na koniec 2018 roku nowe oświetlenie LED było już obecne w 15 z 16 centrów dystrybucyjnych oraz w ponad 72% hurtowni Cash & Carry (130 z 180 hal). By minimalizować emisję CO2, Grupa zdecydowała się rozbudować flotę aut hybrydowych oraz wdrożyła program ekodrivingu i bezpiecznej jazdy, który podniósł liczbę pokonywanych kilometrów na 1 litr paliwa aż o ponad 10%. W 2018 roku Eurocash posiadał 545 samochodów hybyrydowych w liczącej ponad 2 100 pojazdów flocie aut osobowych.
Raport niefinansowy Grupy Eurocash obejmuje szereg inicjatyw, których celem jest wsparcie i rozwój przedsiębiorczości. Największymi inicjatywami grupy w tej kategorii były: konkurs grantowy „Lokalni Herosi”, który zaangażował ponad 400 właścicieli sklepów małopowierzchniowych z 250 miejscowości do zgłaszania projektów na rzecz poprawy życia lokalnych społeczności, Akademia Umiejętności Eurocash – w której w 2018 wyedukowano ponad 20 tys. właścicieli sklepów i pracowników, czy ranking „Równi w Biznesie”, w którym ocenie poddano strategie dystrybucyjne i cenowe największych producentów dóbr szybkozbywalnych w Polsce.