Firmy Carlsberg Polska i Delikatesy Centrum podsumowały ekologiczną akcję w 150 wybranych sklepach sieci, w województwach małopolskim, podkarpackim i mazowieckim. Organizatorzy akcji „Dbaj o przyrodę, a król gór Cię wynagrodzi” zachęcali konsumentów do odnoszenia butelek zwrotnych do punktów handlowych. Sześć zwycięskich, czyli najbardziej zaangażowanych w akcję sklepów, otrzymało nagrody finansowe do spożytkowania na rzecz lokalnych społeczności.
Wśród sześciu zwycięskich sklepów znalazły się trzy punkty handlowe z województwa małopolskiego oraz trzy z podkarpackiego.
Sklepy z województwa podkarpackiego z miejscowości Łęki Strzyżowskie (1. miejsce), Skołoszyn (2. miejsce) i Olszanica (3. miejsce) przekazały wygrane odpowiednio na: Koło Gospodyń Wiejskich w Łękach Strzyżowskich, Klub Sportowy w Skołoszynie i Ochotniczą Straż Pożarną w Olszanicy.
Sklepy z województwa małopolskiego z miejscowości: Nowy Wiśnicz (1. miejsce), Florynka (2. miejsce) i Gorlice (3. miejsce) przekazały wygrane środki na Ochotniczą Straż Pożarną w Nowym Wiśniczu, wyposażenie Domu Kultury we Florynce oraz Bibliotekę Publiczną im. Stanisława Gabriela w Gorlicach.
W ramach akcji konsumenci przynosili szklane butelki zwrotne do punktów handlowych, za co byli nagradzani praktycznym nosidełkiem na butelki (za 20 oddanych butelek). Organizatorzy rozdawali również ulotki edukacyjne, podkreślające, że poprzez drobny gest – taki jak zwrot butelek – dbamy o środowisko, a butelka wraca do producenta, który przygotowuje ją do ponownego użycia.
Celem akcji, w którą od początku jest zaangażowana nasza marka, jest zwrócenie uwagi mieszkańców tych regionów na fakt, że opakowania zwrotne to korzyść zarówno dla kieszeni, jak i środowiska. Pokazywaliśmy, że oddając butelki, zwiększamy możliwość wielokrotnego wykorzystania szklanego opakowania, zamiast produkcji nowego, do wytworzenia którego zużywa się energię i surowce – mówi Łukasz Kwiatkowski, Senior Brand Manager marki Harnaś w Carlsberg Polska.
Zwycięskie sklepy, znając lokalne potrzeby, zadecydowały na jaki cel zostaną przekazane wygrane przez nich środki. Poprzez tę akcję mamy szansę pośrednio wesprzeć organizacje i inicjatywy, które są ważne dla lokalnych społeczności – mówi Waldemar Jezierski, Menedżer ds. Relacji z Franczyzobiorcami.
Akcja ekologiczna Carlsberg Polska i Delikatesów Centrum organizowana jest od 2010 roku. Jej pierwsza edycja odbyła się w 50 sklepach sieci w województwie małopolskim. W tym roku w akcję konsumencką zaangażowanych jest już 150 wybranych sklepów sieci Delikatesy Centrum w województwach małopolskim, podkarpackim i mazowieckim (Warszawa i okolice).