Już 16 czerwca, na stadionie Pepsi Arena w Warszawie, poznamy zwycięską drużynę pierwszych w historii Mistrzostw Świata Dzieci z Domów Dziecka w Piłce Nożnej. Organizatorem wydarzenia jest Stowarzyszenie „Nadzieja na Euro”, złotym sponsorem – Biedronka, Oficjalny Sponsor Reprezentacji Polski w piłce nożnej.
Pierwsze Mistrzostwa Świata w piłce nożnej rozgrywane przez dzieci z Domów Dziecka odbędą się 15 i 16 czerwca. Wezmą w nich udział 24 drużyny z całego świata m.in. z Madagaskaru, Argentyny, Bułgarii, Tajlandii, Francji, Rosji, Wietnamu, Litwy czy Szwajcarii. Polskę reprezentować będą aż dwie drużyny, pierwsza wyłoniona spośród najlepszych zawodników IV Mistrzostw Polski, które odbyły się w kwietniu br., a druga to obecny Mistrz Polski – Horyzont Kołaczkowo.
Zwieńczeniem dwóch dni Mistrzostw będzie mecz pokazowy „Polska kontra reszta świata”, w którym obok najlepszych zawodników turnieju wystąpią gwiazdy światowej piłki, byli reprezentanci Polski, a także gwiazdy telewizji. Udział w tym wydarzeniu zapowiedzieli m.in. Lukas Podolski, Emmanuel Olisadebe, Dariusz Dziekanowski, Tomasz Kłos, Florin Raducioiu z AC Milan, Siarhiej Alejnikau z Juventusu Turyn, Massimo Bonini, Ľubomír Moravčík.
– Z prawdziwą radością kibicujemy młodym zawodnikom podczas tego niezwykłego piłkarskiego święta dzieci z domów dziecka wszystkich kontynentów – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, Kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR Jeronimo Martins Polska – Wsparcie takich akcji, które mobilizują i motywują do działania młodych ludzi nawet wówczas, kiedy nie wszystkie życiowe drogi są proste, jest nie tylko naszą potrzebą jako firmy odpowiedzialnej społecznie, ale i ogromnym przywilejem.
Mecz finałowy Mistrzostw odbędzie się 16 czerwca o godz. 16:00, natomiast mecz pokazowy „Polska kontra reszta świata” rozpocznie się o godz. 17:00 – wstęp na stadion będzie wolny od godz. 14:30. Więcej informacji na stronie: www.nadziejanamundial.pl.
Sieć Biedronka, oprócz ogólnego wsparcia finansowego projektu, ufundowała także szereg nagród dla uczestników rozgrywek i przygotowała wiele atrakcji. Firma trzykrotnie wsparła także Mistrzostwa Polski w ramach projektu „Nadzieja na Euro”.
W 2010 r. sieć została Oficjalnym Sponsorem Reprezentacji Polski w piłce nożnej, traktując wsparcie Narodowej Reprezentacji jako element szerszego projektu społecznego. Od tego momentu sieć Biedronka realizuje szereg działań społecznych pod hasłem „Wszyscy jesteśmy Drużyną Narodową“, mających na celu aktywne połączenie różnych grup społecznych oraz wspólne przeżywanie radości i dumy z kibicowania Drużynie Narodowej. Sieć Biedronka była organizatorem wystaw „Polska piłka – historie prawdziwe”, prezentujących największe sukcesy polskiej piłki w polskich miastach.
Sieć sklepów Biedronka od początku swojej działalności w Polsce troszczy się o rozwój najmłodszych. Jest zaangażowana m.in. w realizację rodzinnych festynów z okazji Dnia Dziecka, organizowanych przez Caritas. Wspierała także prace badawcze prowadzone na rzecz budowy sztucznej komory serca dla dzieci. Sieć prowadzi też własne akcje charytatywne, w tym m.in. kampanię promującą darowizny na rzecz najmłodszych w ramach przekazania 1 proc. podatku, czy zbiórki żywności – wspólnie z Federacją Polskich Banków Żywności.