Znani są już zwycięzcy konkursu “Mój Szkolny Kolega z Misji” organizowanego po raz dwunasty przez Dzieło Pomocy “Ad Gentes”. Celem Konkursu jest kształtowanie wrażliwości polskich dzieci i młodzieży na los ich rówieśników w krajach misyjnych. Partnerem konkursu jest sieć sklepów Biedronka.
Tegoroczne hasło XII edycji Ogólnopolskiego Konkursu Misyjnego „Mój Szkolny Kolega z Misji” brzmi: „Powołani, aby ukazywać blask Słowa prawdy”. Dzieci, podzielone na trzy grupy wiekowe, mogły zgłaszać prace na podany temat w następujących kategoriach: literacka, plastyczna, charytatywna, scenariusz lekcji i muzyczna. W Konkursie wzięło udział ponad 300 szkół. Spośród wszystkich nadesłanych zgłoszeń wyłoniono 42 finalistów. Lista zwycięzców znajduje się na stronie internetowej www.adgentes.misje.pl. Finał Konkursu odbędzie się 1 czerwca w Sokołowie Podlaskim.
Konkurs jest gestem solidarności i jedności z potrzebującymi, uczy współczucia i szacunku dla drugiego człowieka i innej kultury oraz zwiększa zainteresowanie pracą misjonarzy i misjonarek. Inicjatywa z roku na rok zyskuje sobie coraz większą popularność, ponieważ jej cele łączą w sobie uniwersalne wartości humanistyczne i etyczne. W dotychczasowych edycjach wzięło udział kilka tysięcy szkół podstawowych i gimnazjów. Konkurs pozwolił dzieciom z Polski zarówno nawiązać kontakt, jak i rozwinąć stałą współpracę z rówieśnikami w krajach, gdzie pracują polscy misjonarze.
Biedronka zaangażowała się po raz kolejny w konkurs “Mój Szkolny Kolega z Misji”, ponieważ jego założeniem jest pobudzenie do działań całych społeczności szkolnych i środowisk lokalnych oraz zainspirowanie wielu ciekawych inicjatyw. Placówki sieci są zlokalizowane w ponad 800 miejscowościach w całym kraju. Firma chętnie wspiera akcje, których celem jest nie tylko pomoc potrzebującym, ale przede wszystkim te, które wpływają na integrację i aktywację lokalnych społeczności.
Sieć sklepów Biedronka od początku swojej działalności w Polsce troszczy się także o rozwój najmłodszych. Jest zaangażowana m.in. w realizację rodzinnych festynów z okazji Dnia Dziecka, organizowanych przez Caritas. Wspierała także prace badawcze prowadzone na rzecz budowy sztucznej komory serca dla dzieci. Sieć prowadzi też własne akcje charytatywne, w tym m.in. kampanię promującą darowizny na rzecz najmłodszych w ramach przekazania 1 proc. podatku, czy zbiórki żywności – wspólnie z Federacją Polskich Banków Żywności. Trzykrotnie wsparła również Międzynarodowe Mistrzostwa Polski Domów Dziecka w piłce nożnej w ramach projektu „Nadzieja na Euro”.
Źródło: Jeronimo Martins Polska