Myśl globalnie, działaj lokalnie

SzopkaPragaFirmy, które działają lokalnie mają większe pole do popisu w przypadku prowadzenia kampanii CSR. Nie chodzi tu o rozmach działań, ale ich skuteczność. Podobne akcje łatwiej zapisują się w świadomości odbiorców. Przykładem są Koleje Mazowieckie, które wsparły społeczna inicjatywę mieszkańców warszawskiej Pragi Północ polegającą na budowie żywej, świątecznej szopki.

Szopka pojawiła się pod katedrą św. Floriana przy ul. Floriańskiej w zabytkowej części starej Pragi tuż przed świętami Bożego Narodzenia w ubiegłym roku. Została wykonana przez miejscową firmę, siłami m.in. mieszkańców dzielnicy. Zwierzęta, czyli owce i osiołki, zostały dostarczone przez Miejski Ogród Zoologiczny w Warszawie. Opiekunowie z ZOO czuwali nad ich komfortem.

– Odpowiedzialny biznes, to nie są tylko gesty czy pomoc materialna – mówi Andrzej Toruński, ekspert sektora CSR. – Wsparcie wydarzeń, szczególnie tych długofalowych ma duże znaczenie, jeśli chodzi o wizerunek firmy. Dlatego nie wolno ograniczać się tylko do materialnej, doraźnej pomocy.

Inicjatywa budowy szopki wyszła od samych mieszkańców oraz radnych Praskiej Wspólnoty Samorządowej. Do projektu przyłączył się również Urząd Dzielnicy Praga Północ, który zadbał o artystyczną oprawę uroczystego otwarcia szopki, odbył się m.in. koncert kolęd w wykonaniu Kapeli Praskiej.

– To przykład synergii przyjaznych działań, których efektem jest coś dobrego, z czego korzystają wszyscy – dodaje Toruński.

Szopka, aby spełniała swoją rolę musiała mieć specjalną konstrukcję, szczególnie, że zimowa aura nie rozpieszczała. Budowla została więc ocieplona tak, aby mieszkające w środku zwierzęta nie marzły. Organizatorzy zapewnią, że szopka po rozmontowaniu będzie ponownie złożona przed najbliższymi świętami, i znów będzie mogła cieszyć oczy mieszkańców Warszawy.

Źródło: Gazeta Finansowa/PG