Trzeci spot kampanii społecznej „Weź mnie w obroty” po raz kolejny w humorystyczny sposób pokazuje, że oddanie butelki do sklepu stanowi prosty i wartościowy gest wobec środowiska. Spot można obejrzeć już na kanale YouTube „Weź mnie w obroty” https://www.youtube.com/watch?v=CMJltNPX2pE
Biorąc pod uwagę fakt, że kaucja za jedną butelkę to średnio 35 groszy, można założyć, że wartość kaucji za wszystkie butelki w Polsce to obecnie około 150 milionów złotych. Taką sumę w trzecim spocie „Weź mnie w obroty” próbuje zarobić bohater kampanii – Tomek. Przy obecnej średniej krajowej, niestety, musiałby pracować przez 3 170 lat. Wyzwanie ponownie okazuje się dużo trudniejsze niż przyjazny gest wobec środowiska i zarazem sposób na oszczędzanie pieniędzy, tj. oddanie butelki do sklepu. Za dwa tygodnie premierę będzie miał ostatni z serii czterech spotów „Wyzwania butelki zwrotnej”.
Aktualnie w naszym kraju krąży około 400 milionów butelek zwrotnych, a każde ponowne ich użycie pomaga dbać o środowisko poprzez zmniejszenie zużycia energii i surowców naturalnych do produkcji nowych opakowań. Oddanie butelki do sklepu to również oszczędność pieniędzy dla konsumenta.
Z badań firmy Nielsen wynika, że w ramach struktury opakowań w Polsce, 48,1 proc. wolumenu sprzedawanego na rynku piwa stanowi piwo w puszce, 42,2 proc. – piwo w butelce zwrotnej, ok. 7,9 proc. – piwo w butelce bezzwrotnej, a 0,9 proc. – w opakowaniach typu PET. Natomiast w raporcie TNS dla Carlsberg Polska z 2013 roku podane są wyniki badań, z których wynika, że zaledwie 6% konsumentów czyta informację podaną na etykiecie o tym, że dana butelka jest opakowaniem zwrotnym. Z kolei wiedzę, że butelka zwrotna jest opakowaniem ekologicznym ma niespełna 20% konsumentów.
Głównym celem kampanii „Weź mnie w obroty”, prowadzonej od zeszłego roku przez Carlsberg Polska pod merytorycznym patronatem Fundacji Nasza Ziemia, jest zwiększanie świadomości Polaków i zachęcanie konsumentów oraz handlowców do przyjęcia przyjaznej dla środowiska postawy wobec szklanych opakowań zwrotnych. W ramach kampanii społecznej, oprócz spotów, pojawiają się co tydzień humorystyczne komiksy, organizowane są konkursy z nagrodami, a na stronie kampanii powstaje mapa sklepów przyjaznych butelce zwrotnej.
Kampania „Weź mnie w obroty” to istotny element w konsekwentnie od lat realizowanych działaniach Carlsberg Polska na rzecz edukacji opakowaniowej Polaków. Firma poprzez akcje ekologiczne – organizowane od 6 lat z partnerami handlowymi oraz na dużych wydarzeniach muzycznych i sportowych – zachęca konsumentów do oddawania butelki zwrotnej do sklepów, promuje recykling, segregację opakowań bezzwrotnych oraz apeluje o niezaśmiecanie terenów zielonych i rekreacyjnych.
Więcej informacji o kampanii: www.wezmniewobroty.pl