Orange Fab: trzy projekty w finale

Aplikacja bezpieczeństwa usług w chmurze SESAME , system rezerwacji elektronicznej Wizyta.pl oraz kreator e-biuletynów PublishSoSimply – to projekty, które zakwalifikowały się do etapu finałowego pierwszej polskiej edycji programu Orange Fab. Teraz czeka je 12 tygodni akceleracji, czyli dopracowywania finalnej wersji produktu i jego modelu biznesowego.

 

orange_logoDo udziału w programie Orange Fab zgłoszono 107 usług i rozwiązań. Dominowały projekty usług cloud computing, e-commerce, oraz cyfrowego kontentu. Wszystkie zgłoszenia zostały dokładnie przeanalizowane. 50 ekspertów przyglądało się im pod kątem możliwości dalszego rozwijania i zgodności z charakterem działalności Orange. Do półfinału zakwalifikowało się 11 rozwiązań. Z ich twórcami spotkaliśmy się podczas dwudniowych przesłuchań. Na podstawie ich prezentacji i dyskusji komisja kwalifikująca wyłoniła trzech finalistów.

-Duże firmy, aby skutecznie konkurować na rynku muszą być innowacyjne, a często nowatorskie, niekonwencjonalne pomysły powstają w małych firmach lub małych grupach inicjatywnych, czyli start-upach. Żeby wejść z nimi na rynek potrzebne jest im wsparcie technologiczne, logistycznie i oczywiście finansowe. Szansą dla nich są takie programy jak Orange Fab. Z kolei naszym celem jest pozyskanie nowych produktów i usług, Jesteśmy zainteresowani wdrażaniem rozwiązań spójnych ze strategią Orange, pozwalających na rozszerzenie oferty. Współpraca z finalistami Orange Fab może pójść w kilku kierunkach. Może to być wspólna oferta produktowa z Orange lub Partnerem Orange, zakup licencji na wyłączność lub inwestycja Orange w firmę pomysłodawcy. W efekcie zarówno firmy biorące udział w programie, jak też Orange Polska i jego klienci będą odnosili korzyści –powiedział Piotr Muszyński Wiceprezes Zarządu Orange Polska ds. Operacyjnych.

SESAME (S ), aplikację zapewniająca bezpieczeństwo usług świadczonych w chmurze, stworzyła firma GETYID Software & Service. Ma ona zastosowanie wszędzie tam, gdzie przechwycenie loginu i hasła grozi nieautoryzowanym dostępem do wrażliwych informacji. Jest przeznaczona dla operatorów komórkowych, współpracuje z każdym telefonem komórkowym bez uprzedniego przygotowania.

Aplikacja Wizyta.pl, opracowana przez firmę o tej samej nazwie, to wyjątkowo prosty w obsłudze i funkcjonalny internetowy system pozwalający na umawianie wizyt w firmie. Idealny do segmentu SOHO (np. salony fryzjerskie i kosmetyczne, gabinety lekarskie, rezerwacja obiektów sportowych). Program ma wgląd w terminarze wszystkich pracowników, pozwala błyskawicznie znaleźć pierwszy wolny termin, przypomina o wizycie sms-em i mailowo a jednocześnie umożliwia zmianę terminu w ten sam sposób.

PublishSoSimply, autorstwa firmy CREW4WEB, to kreator e-magazynów, do którego wystarczy wkleić tekst, zdjęcia lub grafiki. Układ treści tworzy się sam, dzięki odpowiednim szablonom. Magazyny można czytać m.in. na iPadzie, co stosunkowo niedawno było prawie nieosiągalne dla małych firm. W świecie, w którym kontent jest tworzony lawinowo, małe firmy mogą skoncentrować się na jego selekcji i przekazywaniu swoim klientom i partnerom biznesowych najważniejszych informacji.

Projekty te zostaną zaprezentowane w Paryżu podczas międzynarodowego Demo Day. Będzie tam można zobaczyć również rozwiązania finalistów Orange Fab z Francji, USA, Japonii. Startupy będą prezentować swoje projekty dla top managementu Grupy Orange, firm inwestujących w VC, przedstawicieli wielu dziedzin biznesu.

Orange Fab to program wspomagający rozwój małych, innowacyjnych firm, tzw. start-up’ów. Uczestnicy mają szansę stworzyć wspólną ofertę produktową z Orange, zdobyć inwestora oraz wsparcie finansowe. Umożliwia on start-up’om skupienie się na rozwoju, wdrażaniu usług oraz tworzeniu produktów doskonalących obecne rozwiązania telekomunikacyjne. Orange oferuje własne doświadczenie w branży telekomunikacyjnej oraz doświadczenie mentorów wywodzących się z lokalnych ekosystemów technologicznych. W ramach programu firmy uzyskają dostęp do zasobów technicznych i marketingowych Orange Polska, kanałów komunikacji (w tym mediów społecznościowych), kanałów dystrybucji Orange. Mogą otrzymać także dofinansowanie w wysokości do 40 tys. zł.