1 kwietnia, podczas 5. Targów CSR, Jeronimo Martins Polska S.A. uroczyście dołączyło do grona Partnerów Strategicznych Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Podczas Targów ogłoszono także Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2013. Dobre praktyki”, w którym znalazły się przykłady działań CSR prowadzonych przez spółkę.
Program Partnerstwa to kompleksowy program współpracy Forum Odpowiedzialnego Biznesu z firmami, które poprzez swoje zaangażowanie i długofalowe działania przyczyniają się do szerzenia idei odpowiedzialnego biznesu w Polsce.
– Partnerzy Strategiczni FOB to liderzy odpowiedzialnego biznesu w Polsce, firmy które chcą się ciągle doskonalić, a także dzielić swoim doświadczeniem i dobrymi praktykami z innymi – mówi Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu – Reprezentują różne branże, ale też różną strukturę własności, są to zarówno firmy z polskim kapitałem, jak i międzynarodowe korporacje, łączy je strategiczne podejście do odpowiedzialnego biznesu – dodaje Mirella Panek-Owsiańska.
Podstawą przyjęcia firmy do Programu Partnerstwa są realizowane praktyki biznesowe oraz chęć i gotowość firmy do wprowadzania zasad odpowiedzialnego biznesu w swoje działania i rozwijania tego tematu w Polsce.
– Skuteczna realizacja misji społecznej odpowiedzialności wymaga skoordynowania wszystkich obszarów działalności firmy. Spółka w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu realizuje długofalowe inwestycje w oparciu o pięć filarów. Są to: godny zaufania pracodawca, godna zaufania sieć handlowa, godna zaufania partner handlowy, godny zaufania członek środowiska naturalnego oraz godny zaufania członek społeczeństwa – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, Kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR Jeronimo Martins Polska – Wstąpienie do Programu Partnerstwa to dla nas wyróżnienie, ale także kolejne wyzwanie i szansa na rozwój naszych działań w zakresie CSR – dodaje Anetta Jaworska-Rutkowska.
Jeronimo Martins Polska w Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2013. Dobre praktyki”
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2013. Dobre praktyki” jest publikowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu od 12 lat. W kompleksowy sposób pokazuje najbardziej istotne wydarzenia i aktywności CSR w minionym roku w Polsce oraz dobre praktyki firm. W aktualnej edycji znalazł się szereg artykułów eksperckich oraz 400 praktyk, a pośród nich inicjatywy sieci sklepów Biedronka: „Dział ze sztuką”, Ogólnopolski Festyn Rodzinny z okazji Dnia Dziecka “Bądźmy razem”, kampania “Czytajmy etykiety”, „Codziennie bądźmy razem”, Kino z Biedronką, Mistrzostwa Polski i Świata Dzieci z Domów Dziecka w Piłce Nożnej, zrównoważone zarządzanie odpadami. W poprzednich edycjach raportu również publikowane były praktyki Jeronimo Martins Polska, m.in. programy edukacyjne “Śniadanie daje moc” i „Razem zadbajmy o zdrowie”.