Warszawa rozkwita na wiosnę – już w najbliższą sobotę odwiedzający Elektrownię Powiśle będą mogli dołączyć do kwietnej rewolucji i ukwiecać miejskie balkony i parapety. Każdy, kto 13 maja odwiedzi tętniące życiem centrum warszawskiego Powiśla, będzie mógł otrzymać nanołączkę do samodzielnego zasiania. Celem akcji prowadzonej we współpracy z Fundacją Kwietna jest wspieranie dzikich miejskich zapylaczy, dla których każdy, nawet najmniejszy ukwiecony punkt w mieście, jest na wagę złota.
Rośliny mają pozytywny wpływ nie tylko na dobre samopoczucie człowieka, lecz przede wszystkim odgrywają znaczącą rolę w całym ekosystemie. Już w sobotę odwiedzający Elektrownię Powiśle będą mogli otrzymać nanołączkę, czyli specjalną mieszankę nasion kwiatów. Wystarczy pojemnik z ziemią i słoneczny balkon, taras albo parapet.
Dzikie zapylacze potrzebują pożywienia i schronienia. Dlatego pomagamy tworzyć sieć miejskich hotspotów bioróżnorodności – balkonowych nanołączek z różnymi pożytecznymi kwiatami – mówi Karolina Nawrot z Fundacji Kwietna. Chabry, maki, kąkole i inne dzikie kwiaty jednoroczne, które pojawiały się naturalnie wśród pól zbożowych, dawniej nazywano chwastami. Teraz staramy się przywracać je przyrodzie, bo intensywne i przechemizowane rolnictwo nie zostawia już dla nich miejsca w wiejskim krajobrazie. W mieszance, którą otrzymają odwiedzający Elektrownię Powiśle znalazły się także bogate w pyłek i nektar gatunki uprawne i odporne na suszę kwiaty innych regionów – dodaje Karolina Nawrot.
Fundacja Kwietna jest partnerem wiosennej kampanii „Elektrownia Powiśle budzi się do życia”, której zwieńczeniem będą dodatkowo warsztaty ekologiczne.
W tym sezonie postawiliśmy na motyw kwiatowy – jest on widoczny w Elektrowni nie tylko w wiosennych kolekcjach naszych butików. Tworząc kampanię chcieliśmy również zwrócić uwagę na potrzebę ukwiecania miejskich terenów – sama Elektrownia jest położona w zielonej części warszawskiego Powiśla. Dlatego nawiązaliśmy współpracę z Fundacją Kwietna, która wierzy w moc roślin i zmienia otoczenie na bardziej przyjazne planecie. Finałową inicjatywą kampanii są właśnie nanołączki dla naszych gości – tłumaczy Jagoda Lechowska, Marketing Director w White Star Real Estate.