Zaangażowani w romantyczny projekt

O zaangażowaniu w projekt Solo Amazon Expedition oraz o społecznej odpowiedzialności biznesu rozmawiamy z Jerzym Wójtowiczem, Prezesem Zarządu i Dyrektorem Naczelnym C.Hartwig Szczecin.

Jerzy WojtowiczDlaczego zainteresowali się Państwo projektem Solo Amazon Expedition?
Otrzymaliśmy od pana Marcina Gienieczko propozycję współpracy przy tym projekcie, który podobał nam się ze względu na swój romantyzm. Podziwiamy ludzi, którzy mają odwagę i siłę na realizację swoich śmiałych marzeń. Ponadto uznaliśmy, że zaproponowane nam warunki są uczciwe i przynoszące porównywalne korzyści każdej ze stron.
Jak sponsoring wyprawy Marcina Gienieczko wpisuje się w Państwa strategię marketingową?
Firma C. Hartwig funkcjonuje na rynku już ponad 155 lat i jej marka jest dobrze rozpoznawalna. Uważamy, że najlepszą strategią marketingową jest świadczenie naszym klientom najwyższej jakości usług oraz dotrzymywanie najwyższych standardów współpracy z całym naszym otoczeniem. Sponsoring wyprawy Marcina Gienieczko jest dla nas czymś wyjątkowym. Wyczuwamy w naszej decyzji nutkę naszego romantyzmu. Kierowała nami też ciekawość i życzenia pomyślnego zakończenia wyprawy.

Wiele marek buduje swój wizerunek wiążąc promocję swoich produktów ze sportami ekstremalnymi. Czy C. Hartwig Szczecin też ma takie plany?
C. Hartwig Szczecin nie buduje swojego wizerunku i nie wiąże promocji swoich usług ze sportami ekstremalnymi, czy sportem jako takim. Uważamy, że klient powierzając nam swój ładunek musi mieć 100% pewności, że rezultat naszego zaangażowania będzie zgodny z jego oczekiwaniem. Jak wiadomo cechą sportu jest dążenie do zwycięstwa, ale nie ma sportowca, czy drużyny, która zawsze zwycięża. W filozofię sportu wpisane są też porażki.

Jakie projekty realizujecie Państwo w ramach swojej strategii społecznej odpowiedzialności biznesu?
Prowadzimy szeroką działalność sponsorowania, na miarę naszych możliwości finansowych, organizacji służących ogółowi społeczeństwa, np. Towarzystwa Przyjaciół Dzieci, Czerwonemu Krzyżowi, Caritasowi, Straży Pożarnej, szpitalom, domom dziecka i wielu innym. Sponsorujemy konferencje naukowe organizowane przez uczelnie wyższe. Przyjmujemy na praktyki studentów i udostępniamy im materiały do napisania prac licencjackich, magisterskich i doktorskich. Współpracujemy z Urzędem Pracy przy organizacji stażów dla bezrobotnych absolwentów, z których większość staje się potem naszymi pracownikami.

Sponsorujemy przedsięwzięcia służące popularyzacji gospodarki morskiej, np. Flis Odrzański. Korzystając z naszego doświadczenia i wiedzy udzielamy bezpłatnego poradnictwa z zakresu transportu i handlu zagranicznego firmom i osobom nie posiadającym takiej wiedzy i zainteresowanym otrzymaniem od nas tego rodzaju pomocy. W uzasadnionych przypadkach bezpłatnie przewozimy, np. eksponaty organizacji samorządowych promujących nasz region za granicą, czy wyposażenia teatralnego na gościnne występy w innych miejscowościach.