Butelka mówi: „Weź mnie w obroty”

Ekologia ma dla Polaków coraz większe znaczenie. Dowodzi tego nie tylko rosnąca moda na ekożywność, rezygnacja z transportu samochodowego w centrach wielkich miast czy stosowanie w domach rozwiązań energooszczędnych. Coraz częściej sami poszukujemy sposobów dbania o środowisko w zwykłych codziennych sytuacjach. Potwierdzeniem jest szeroki odzew na ekokampanię „Weź mnie w obroty”. Apel butelki zwrotnej przemówił do tysięcy Polaków. 

wez_mnie_w_obrotyKampania społeczna „Weź mnie w obroty” to pierwsza realizowana na tak dużą skalę akcja poświęcona butelce zwrotnej – jednemu z najbardziej ekologicznych opakowań w branży spożywczej. Celem kampanii jest stworzenie pozytywnego trendu związanego z oddawaniem butelek zwrotnych do sklepu oraz zwrócenie uwagi konsumentów na możliwość wielokrotnego wykorzystania szklanej butelki zwrotnej, a tym samym zatroszczenie się o środowisko naturalne. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez TNS dla Carlsberg Polska w 2013 roku, niespełna 20% polskich konsumentów ma świadomość, że korzystanie z butelek zwrotnych pomaga chronić środowisko naturalne – każde kolejne oddanie butelki do sklepu to oszczędność około 1100W energii zużytej podczas produkcji nowej. Tyle energii potrzeba do oglądania przez 5,5 godziny telewizji na LCD TV czy 22 godzin pracy na komputerze. Stan środowiska nie jest nam jednak obojętny. Dowodzi tego pierwszy miesiąc kampanii „Weź mnie w obroty”, której temat budzi spore emocje i zainteresowanie, a sama akcja coraz większe oczekiwania. Tym samym, zwiększają się szanse na wywołanie dyskusji o polskim systemie funkcjonowania opakowań zwrotnych i podniesienie świadomości ekologicznej Polaków w tym zakresie.

Kampanię otworzył spot internetowy z udziałem ambasadora akcji – Piotra Roguckiego – aktora, muzyka, wokalisty zespołu COMA. W niespełna miesiąc spot wyświetlono prawie 26 000 internautów (https://www.youtube.com/watch?v=p24PHaj-A2A). Wokół profilu kampanii na Facebooku (https://www.facebook.com/kampaniawezmniewobroty) zgromadziła się ponad tysięczna społeczność, aktywnie komentująca temat butelki zwrotnej. Dużą popularnością wśród fanów kampanii cieszy się komiks ekologiczny Marty Zabłockiej z butelką zwrotną w roli głównej. Przygody bohaterki kampanii zyskują grono wiernych fanów – każdy odcinek to od 2 000 do 4 500 odsłon. Swoją karierę w sieci rozpoczyna komputerowa gra rankingowa – „Weź mnie w obroty” – przygotowana z myślą o wszystkich, którzy przed wcieleniem w życie pozytywnych, ekologicznych praktyk potrzebują wirtualnej rozgrzewki. Najlepsze wyniki w wirtualnym zbieraniu butelek zwrotnych zostały już nagrodzone pierwszymi EKOtorbami, uszytymi ze zużytych bannerów reklamowych w pracowni społecznej.

Najważniejszym zadaniem drugiej części kampanii jest stworzenie pierwszej w Polsce interaktywnej mapy sklepów przyjaznych butelce zwrotnej, czyli punktów handlowych, które mają w swojej ofercie piwa w butelkach zwrotnych, udzielają klientom informacji o zasadach zwrotu butelek, i co najważniejsze – umożliwiają zwrot butelek w ilościach detalicznych bez dodatkowych wymagań w postaci paragonów. Mapa – tworzona wspólnie z konsumentami – dostępna będzie w osobnej zakładce na stronie kampanii (www.wezmniewobroty.pl/sklepy).

Kampania „Weź mnie w obroty” potrwa do końca września. Jej organizatorem jest Carlsberg Polska – producent marek piwa w butelkach zwrotnych. Patronat merytoryczny nad akcją objęła Fundacja Nasza Ziemia, która od ponad 20 lat działa na rzecz edukacji ekologicznej oraz ochrony środowiska.

Więcej na stronie: www.wezmniewobroty.pl