Włącz sumienie

To już 3. edycja ogólnopolskiej kampanii społecznej, poruszająca tym razem temat kolizji drogowych z udziałem zwierząt. Rocznie na polskich drogach dochodzi nawet do kilkudziesięciu tysięcy tego typu wypadków. Część zwierząt ginie, ale znaczna liczba przeżywa takie zdarzenie.

 

Niestety, tylko 25 proc. kierowców zgłasza właściwym organom zdarzenia z udziałem zwierząt i tylko w momencie, gdy zostanie uszkodzony ich samochód, bądź doznają uszczerbku na zdrowiu.

Kampania ma na celu uwrażliwienie społeczeństwa na cierpienie zwierząt, jako ofiar wypadków komunikacyjnych oraz edukację w zakresie właściwych zachowań na drodze w razie potrącenia zwierzęcia bądź bycia świadkiem takiej sytuacji.

Jednym z partnerów kampanii są Koleje Mazowieckie, dzięki czemu na monitorach zainstalowanych w pociągach uruchamianych przez Koleje Mazowieckie pojawią się spoty reklamujące wydarzenie, a przy wybranych kasach kolejowych zostaną umieszczone ulotki Akcji.