Timberland wspiera zieleń w stolicy

Jak wielki wpływ mogłoby mieć przeznaczenie jednego dnia na pomoc środowisku? Jakie zmiany jesteśmy w stanie wprowadzić w miastach, w których żyjemy? W ramach akcji „Timberland Wspiera”, wolontariusze z całej Polski postanowili aktywnie odpowiedzieć na pytania, uczestnicząc w we wspólnym sadzeniu drzew i roślin na Polu Mokotowskim.

9 maja br. zespół Timberland Polska wraz z Zarządem Zieleni Miejskiej w Warszawie zainicjuje wspólne działania na rzecz przestrzeni miejskiej, która służy odpoczynkowi i rekreacji mieszkańców. Ma to związek z misją marki, której zaangażowanie w ochronę środowiska oraz społeczna odpowiedzialność widoczne są nie tylko w jej produktach. Nie bez przyczyny charakterystyczne drzewko w logo jest jej znakiem rozpoznawczym.

Wsparcie i rozwój inicjatyw ekologicznych oraz tych związanych z ruchem zero waste, stanowi ważny punkt w działalności firmy, która jest znanym producentem wysokiej jakości butów, odzieży i akcesoriów – mówi Joanna Zając-Cekiera, Marketing Manager Grupy MIG, wyłącznego dystrybutora marki Timberland w Polsce. – Chcemy dać coś od siebie mieszkańcom Warszawy, aby korzystanie z terenów zielonych służyło, zarówno wypoczynkowi, jak i zdrowiu. Sadząc drzewa i roślinność na Polu Mokotowskim, wzmocnimy ekologiczną, tw. zieloną barierę ochronną miasta.

Jak Timberland Wspiera?

Na Polu Mokotowskim zostanie zasadzonych 6 dębów – jednych z najdłużej żyjących drzew oraz 300 roślin zielonych. Wykonają to wolontariusze z całego kraju, którzy na co dzień są pracownikami Timberland Polska, zarówno w centrali MIG SA, wyłącznego dystrybutora marki, jak i salonach. Inicjatywa prowadzona jest w ramach wolontariatu pracowniczego, na którego realizację każdy pracownik przeznacza pełnopłatny dzień pracy na pomoc innym. Całość odbędzie się we współpracy i z konsultacją Zarządu Zieleni m.st. Warszawa.

Produktowe Zero Waste

Marka na każdym kroku zaznacza, jak ważnym elementem strategii jest przyroda. Recyklingowe materiały znajdziemy, zarówno w modelach obuwia, jak i odzieży oraz akcesoriach. Jednym z nich jest opatentowany materiał ReBOTL™ – pozyskany z plastikowych butelek, który co najmniej w 50% składa się z tworzywa recykligowanego. Ponadto cała akcja sadzenia zieleni w Polsce odbywa się dzięki wsparciu samych klientów – dochód ze sprzedaży toreb papierowych podczas zakupów, przekazywany jest na cele ekologiczne. Więcej na temat ekologicznego zaangażowania marki i jej celów zielonych wyznaczonych do zrealizowania do 2020, można dowiedzieć się tutaj: https://e-timberland.pl/odpowiedzialnosc