Połączenie biznesu ze sztuką

O społecznym wymiarze konkursu „Młodzi projektanci dla Biedronki“ rozmawiamy z Anettą Jaworską – Rutkowską, Kierownikiem ds. relacji zewnętrznych i CSR, Jeronimo Martins Polska S.A.

 

– Dlaczego Jeronimo Martins Polska S.A. zdecydowała się na współpracę z uczelnią artystyczną? Czy chodziło tylko o wsparcie biznesu i wykorzystanie zainteresowania polskim rynkiem mody, czy cele miały także wymiar społeczny?

Głównym założeniem współpracy sieci sklepów Biedronka z Akademią Sztuk Pięknych w Łodzi jest chęć połączenia biznesu ze sztuką. Synergia ta daje możliwość rozwoju i wzbogacenia naszej oferty w produkty wysokiej jakości w atrakcyjnej cenie. Dzięki drugiej edycji naszego wspólnego konkursu „Młodzi projektanci dla Biedronki“ zyskaliśmy cztery bluzki z oryginalnymi metkami młodych projektantek. Jednak sieć sklepów Biedronka stara się nie tylko rozwijać ofertę sprzedażową, ale także podejmować działania ważne społecznie. Znając realia rynku, chcemy wspierać karierę młodych, zdolnych osób, w tym przypadku projektantów, którzy zaczynają budować swoją pozycję w branży mody. Dzięki udziałowi w konkursie mogli oni skonfrontować swoje pomysły z wymaganiami rynku, projektowaniem dla klienta masowego oraz nabrać praktycznych umiejętności.

– Jakie korzyści przyniósł konkurs?

Współpraca sieci handlowej i artystycznej uczelni to innowacyjne działanie na rynku, wspierające dobre praktyki. Wpisuje się ona w program dydaktyczny uczelni – pozwala zatem studentom na praktyczne wykorzystanie wiedzy teoretycznej z zakresu projektowania, zdobytej na uczelni. Z drugiej strony klienci sieci Biedronka mają możliwość nabycia modnych bluzek sygnowanych nazwiskami młodych projektantek w atrakcyjnej cenie.

– Czy to jedyna współpraca sieci z przedstawicielami świata mody?

Na początku tego roku razem z duetem znanych projektantów Paprocki&Brzozowski stworzyliśmy produkt, który miał na celu wsparcie szczytnego celu, jakim jest idea dawstwa szpiku. Walentynkowe koce w romantyczne wzory oraz związany z nim przekaz,miał zwrócić uwagę Polaków na problem osób chorych na nowotwory krwi oraz zachęcić ich do rejestracji jako potencjalnych dawców w bazie Fundacji DKMS. Projektanci sami również zarejestrowali się jako potencjalni dawcy szpiku, dlatego z tym większym zaangażowaniem uczestniczyli we wspólnym projekcie i polecali koce naszym klientom. Tym samym udało się nam połączyć biznes ze sztuką na rzecz ważnego społecznie działania.