InicJaTyWy wspierają lokalne społeczności

Carlsberg Polska ogłasza kolejną, 6. edycję programu grantowego,
w ramach którego przyznaje granty na projekty wpierające lokalne społeczności.  Adresatami konkursu są organizacje pozarządowe i instytucje użyteczności publicznej z Brzeska, Sierpca, Szczecina i ich okolic.

InicJaTyWy to program, dzięki  któremu lokalne społeczności mogą podnieść warunki życia. Chodzio sąsiedztwo Browarów Okocim, Kasztelan i Bosman, które zyskał poprzez m.in. rewitalizację terenów zielonych, stwarzanie warunków zachęcających do aktywnego wypoczynku oraz działania kulturalne i edukacyjne. Dotychczas aplikowali pracownicy. W tym roku do udziału w programie Carlsberg Polska po raz pierwszy zaprasza lokalne organizacje pozarządowe i instytucje użyteczności publicznej. Mogą one wnioskować o grant w wysokości 10 000 zł. W tej edycji przewidzianych jest w sumie 9 grantów.

W ciągu pięciu lat istnienia programu nasi pracownicy zrealizowali kilkadziesiąt wartościowych projektów. W 2019 roku przyjęliśmy nową formułę programu, by poznać lokalne potrzeby z perspektywy organizacji działających w sąsiedztwie naszych browarów. Naszą intencją jest także włączenie w program lokalnych społeczności – mieszkańcy będą mogli oddawać swoje głosy na wybrane projekty. W ten sposób będą oni mieli realny wpływ na to, jak ma się zmieniać ich okolica. – mówi Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska.

Wnioski można składać na stronie internetowej www.inicjatywy.com.pl do 13 maja br. włącznie. Następnie Jury programu, w skład którego wchodzą przedstawiciele gmin, firmy oraz Fundacji Nasza Ziemia, wybierze pulę projektów spełniających wymagania regulaminowe. Na stronie www będzie można oddać głos na jeden projekt spośród wybranych przez Jury. Strona zawiera także informacje nt. programu oraz podsumowanie dotychczasowych edycji.

Program grantowy InicJaTyWy powstał w 2014 r. W latach 2014 – 2018, w pięciu edycjach programu, zrealizowano 47 projektów dzięki wolontariatowi 324 pracowników, którzy przepracowali społecznie 3 743 godziny. Carlsberg Polska przeznaczył na projekty swoich wolontariuszy 380 tys. złotych.