Zielona Szafa – Wirtualna Polska edukuje o branży modowej

Wirtualna Polska realizuje projekt „Zielona Szafa”, w którym edukuje na temat ekologicznych aspektów i wyzwań branży modowej w Polsce i na świecie. Wraz ze znanymi influencerami i ekspertami specjalizującymi się w tym obszarze skłania do przemyślanych zakupów i zwiększa świadomość konsumentów. 22 czerwca organizuje na ten temat bezpłatny webinar.

„Zielona Szafa” to kontynuacja strategicznego projektu WP Naturalnie, realizowanego przez spółkę od 2020 roku. Początkowo skierowany wyłącznie do pracowników, tym razem dostępny będzie dla szerszej publiczności. 22 czerwca Wirtualna Polska zaprasza na otwarty, darmowy webinar pt. „Jak nie wpaść w pułapkę konsumpcjonizmu? Czyli jak ważne jest podejmowanie przemyślanych decyzji w dobie zmian klimatycznych”. Spotkanie będzie okazją dla wszystkich, którzy chcą zmienić podejście do zakupów na bardziej świadome i ekologiczne. W agendzie przewidziano wystąpienia znanych ekspertów:

  • Zosia Zochniak, Co-Founder UbraniaDoOddania.pl, “Moje drogie ubrania. Co w rzeczywistości znaczy drogie?”,
  • Paweł Urbański, Współwłaściciel KNK – Kanaka, “Toksyczne ubrania naprawdę istnieją”,
  • Agata Frankiewicz, Założycielka i CEO Dekoeko.com, odpowie na pytanie “Od odpadu do produktu — cyrkularna odpowiedź na nadmierną konsumpcję”.

Goście we wspólnym panelu porozmawiają również o tym jak nie wpaść w pułapkę konsumpcjonizmu. Spotkanie poprowadzi Agnieszka Kopacz-Domańska, dziennikarka Telewizji WP.

Rejestracja na wydarzenie: https://eventory.cc/event/pulapka-konsumpcjonizmu

W ramach projektu „Zielona Szafa” odbyły się już dwa webinary we współpracy z Circular Tex Hub – „Moda odpowiedzialna” oraz „Moda a ekologia”. Ekspertki edukowały o składach i pielęgnacji ubrań oraz o tym co dokładnie kryje się pod określeniami moda cyrkularna, upcykling, deadstock i drugi obieg w modzie. Wirtualna Polska objęła swoim patronatem wydarzenie zorganizowane przez Circular Tex Hub.

Cykl objął też współpracę m.in. z organizacją “Ubrania Do Oddania”, która nadaje drugie życie niechcianym ubraniom – we wszystkich biurach Wirtualnej Polski odbywała się zbiórka ubrań i butów dla osób potrzebujących, a także z pracownią zajmującą się personalizacją oraz renowacją obuwia Sneaker Boyz działającą w Warszawie.

Wirtualna Polska Holding S.A. kontynuuje realizację odpowiedzialnych działań. W bieżącym roku przyjęła Strategię Zrównoważonego Rozwoju na lata 2022-2025. W dokumencie opisane zostały trzy główne obszary działań – środowisko, społeczeństwo i ład korporacyjny, w których spółka realizować będzie wyznaczone zadania. Wśród najważniejszych celów są: niezależność mediów, zielona energia, edukacja klimatyczna, różnorodność oraz cyberbezpieczeństwo. Strategia zawiera także założenia długoterminowe, z zakresem realizacji do 2030 roku. Przez ostatnie dwa lata spółka koncentrowała się na celach środowiskowych i swojej “zielonej” transformacji, która od 2023 roku wejdzie na kolejny poziom – do tego czasu wszystkie centra danych Wirtualnej Polski będą zeroemisyjne.