Zestawy edukacyjne innogy Power Box trafią do kolejnych 83 szkół

Warsztaty dla nauczycieli w ramach projektu innogy Power Box, prowadzone przez trenerów z Centrum Nauki Kopernik (CNK), mają na celu zapoznanie pedagogów z nowymi i aktywnymi metodami pracy z uczniami podczas zajęć z przedmiotów ścisłych i przyrodniczych. Podczas warsztatów nauczyciele dowiedzieli się jak za pomocą elementów pudełka Power Box wykonywać doświadczenia związane z wytwarzaniem i pozyskiwaniem energii ze źródeł odnawialnych, a także jak je modyfikować i tym samym zachęcać uczniów do samodzielnego eksperymentowania.

W tegorocznej edycji programu udział wzięło 109 nauczycieli z 83 szkół z województwa mazowieckiego, podlaskiego, wielkopolskiego, lubelskiego i śląskiego. Do tych szkół zostaną przekazane zestawy edukacyjne, które pomogą uczniom w zrozumieniu funkcjonowania nowych technologii związanych z odnawialnymi źródłami energii elektrycznej, takimi jak ogniwo fotowoltaiczne, turbina wiatrowa czy samochód elektryczny. Partnerem medialnym V edycji warsztatów innogy Power Box był Newsweek Polska.

„Cieszymy się, że zainteresowanie programem innogy Power Box nie maleje. Nauczyciele doceniają możliwość pracy z takim narzędziem edukacyjnym jakim jest nasze autorskie pudełko Power Box, które pozwala na przeprowadzenie licznych doświadczeń z uczniami w różnym wieku i podczas wielu zajęć szkolnych. Osoby, które chciałyby wypróbować działanie niebieskiego pudełka, mogą je spotkać przez cały rok w Centrum Nauki Kopernik na cyklicznych warsztatach dla dzieci, a także w czasie Dnia Tesli w wakacje” – mówi Aleksandra Smolarska-Flis z działu Komunikacja Przedsiębiorstwa innogy Polska.

„Współpraca ze środowiskiem edukacyjnym to jeden z priorytetów Centrum Nauki Kopernik. Opracowując i upowszechniając  innowacyjne metody uczenia (się), dbamy, aby były one wartościowym wsparciem dla nauczycieli i uczniów. Zestawy edukacyjne, przygotowane przez Kopernika dzięki współpracy z firmą innogy, cieszą się niesłabnącą popularnością wśród edukatorów zainteresowanych rozwijaniem w młodych ludziach umiejętności krytycznego myślenia i twórczego rozwiązywania problemów. Zawarte w zestawach narzędzia edukacyjne są inspiracją do samodzielnego przeprowadzenia przez uczniów doświadczeń związanych z naukami ścisłymi. Uczenie z wykorzystaniem zestawu innogy PowerBox przyczynia się do rozwoju kompetencji uczniów nie tylko w zakresie nauk ścisłych czy przyrodniczych. Uczniowie pracując w grupach muszą się ze sobą komunikować i współpracować. Są aktywni i czują się bardziej odpowiedzialni za podejmowane działania” – powiedziała Anna Dziama, Dyrektor Pracowni Edukacji z Centrum Nauki Kopernik.

W poprzednich edycjach programu udział wzięło ponad pół tysiąca nauczycieli z blisko 400 szkół z całej Polski. Dzięki działaniom prowadzonym przez Centrum Nauki Kopernik i Fundację innogy w Polsce (dawniej Fundację RWE w Polsce) już kilkadziesiąt tysięcy uczniów ma możliwość swobodnego eksperymentowania z pudełkiem Power Box na zajęciach w szkole.