Young Talents 4 Biedronka. Prawie 50 tys. zł w puli nagród za najbardziej innowacyjne projekty studentów

Przy ocenie prac kapituła wzięła pod uwagę skuteczność rozwiązań i ich biznesowy potencjał, a także ich innowacyjność, kreatywność, wpływ na środowisko lub doświadczenie klientów i realność do wdrożenia.

Znamy laureatów ogólnopolskiego konkursu Young Talents 4 Biedronka, projektu realizowanego przez największą sieć handlową w kraju we współpracy z fundacją edukacyjną Our Future Foundation. W trakcie finałowej gali, spośród ponad 18 finalistów, wybrano najlepszych, którzy opracowali oryginalne rozwiązania usprawniające obszary: łańcucha dostaw, ochrony środowiska i logistyki. Zdobywcy I miejsca zgarnęli po 7500 złotych nagrody.

10 października, w warszawskim FORUM odbyła się uroczysta gala finałowa Young Talents 4 Biedronka – projektu edukacyjnego i konkursu skierowanego do studentów zainteresowanych handlem detalicznym oraz przedsiębiorczością.  Do ścisłego finału, spośród ponad 300 chętnych, zakwalifikowało się 18 studentów, którzy od lipca, pod okiem doświadczonych mentorów z Biedronki, realizowali swoje grupowe projekty.  Uczestnicy programu mogli zdobyć pierwsze doświadczenia zawodowe, rozwinąć umiejętności pracy w zespole, a także stworzyć własne, innowacyjne projekty.

Najlepsi innowatorzy

Najlepszymi innowatorami okazali się Cezary Mikuś, Mateusz Stebner oraz Adrian Minota z zespołu logistyki, którzy wspólnie opracowali koncepcję wykorzystania systemu informatycznego Yard Management Systems w magazynach Biedronki do monitorowania i zarządzania ruchem dostawców na placu manewrowym w Centrum Dystrybucyjnym.

Zwycięzcy otrzymali nagrodę w wysokości 7500 zł na osobę, a także bilety na wydarzenia Our Future Foundation. Drugie miejsce zajął pomysł Martyny Gawlikowicz, Jana Andrysa oraz Adama Skrzydlaka z zespołu ochrony środowiska, który miał na celu przybliżenie działania systemu kaucyjnego wśród klientów sieci Biedronka. Za zajęcie drugiego miejsca organizator przekazał nagrodę w wysokości 5000 zł na osobę.

Na trzecim miejscu uplasował się zespół łańcucha dostaw, w skład którego weszli Karolina Tomasik, Adriana Karkulowska oraz Bartosz Zych. Członkowie tego zespołu wygrali po 2500 zł na osobę. W każdej nagrodzie zawiera się specjalny e-kod na zakupy w sklepach sieci Biedronka. Łącznie Biedronka przeznaczyła prawie 50 000 zł na rozwój zwycięzców.

Benefity nie tylko finansowe

– Biznes poszukuje proaktywnych, gotowych do ciężkiej pracy i dobrej zabawy młodych ludzi, którzy w przyszłości obejmą stanowiska liderów. Uczestnicy programu Young Talents 4 Biedronka udowadniają, że są zaangażowani, lubią współpracować i chcą podejmować nowe wyzwania. Przez pół roku uczestniczyli w szkoleniach, spotkaniach roboczych, swoje projekty omawiali z mentorami – ekspertami w swoich obszarach z Biedronki. Główna nagroda w postaci 7500 zł dla każdego z 3 członków zwycięskiej drużyny, to tylko część benefitów tego programu. Wierzę, że korzyść w postaci rozwoju umiejętności i wiedzy w poszczególnych dziedzinach, a także możliwość poznania top profesjonalistów z interesujących ich dziedzin, była cenna dla wszystkich – powiedziała Agnieszka Sokołowska, Dyrektorka ds. komunikacji wewnętrznej, EB i programów wsparcia, Biedronka.

Przy ocenie prac kapituła wzięła pod uwagę skuteczność rozwiązań i ich biznesowy potencjał, a także ich innowacyjność, kreatywność, wpływ na środowisko lub doświadczenie klientów i realność do wdrożenia.

Skład jury

W jury zasiedli doświadczeni biznesmeni i eksperci, m.in.
  • Agnieszka Sokołowska – Dyrektorka ds. Komunikacji Wewnętrznej, EB i Programów Wsparcia w Biedronce,
  • Kamila Chomka – Dyrektorka ds. Kształcenia i Rozwoju w Biedronce,
  • Anna Szuszkiewicz – Dyrektorka Działu Marketingu B2B i Sponsoringu w Grupie Wirtualna Polska,
  • Marian Owerko – założyciel i Prezes Rady Nadzorczej FoodWell Sp. z o.o.,
  • dr hab. Michał Zasada – Rektor Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego
  • Kamil Tomkowicz – Członek Zarządu Our Future Foundation.

Szanse w branży handlowej

– Wraz z Biedronką przecieramy edukacyjne szlaki współpracy pomiędzy sektorem prywatnym i trzecim sektorem. Coraz więcej firm jest zainteresowanych inwestycjami w młode pokolenie i budowanie polskiego kapitału ludzkiego. Zaangażowane przedsiębiorstwa wiedzą, że już za jakiś czas to właśnie uczestnicy tego typu projektów będą odpowiedzialni za ich sukces i rozwój. Program z pewnością otworzył wielu młodym oczy na szanse kariery w branży handlu, która nie dla wszystkich jest oczywistym obszarem, pełnym nowych szans i wyzwań. Cieszymy się również, że Young Talents 4 Biedronka miał bardzo powszechny, ogólnokrajowy charakter i udało nam się dotrzeć do talentów ze wszystkich województw – powiedział Kamil Maksymilian Tomkowicz, członek zarządu Our Future Foundation.

Konkurs Young Talents 4 Biedronka

Biedronka to największy pracodawca w Polsce, ale przede wszystkim nowoczesna firma z szerokimi perspektywami kariery zawodowej. Od lat, w ramach Kampusu Biedronki, wpiera młode talenty w rozwoju i budowaniu ścieżki kariery. Każdego roku około stu osób uczestniczy w realizowanych przez firmę programach talentowych – Management Trainee, Owocnych Wakacjach, Akademii Finansów, czy IT School.

Konkurs Young Talents 4 Biedronka jest kolejnym, nowatorskim krokiem w ramach realizowanej przez Biedronkę strategii współpracy ze środowiskiem akademickim. Projekt jest skierowany do studentów wszystkich uczelni, w wieku 19-25 lat, wyróżniających się przedsiębiorczością oraz zaangażowaniem w przygotowanie innowacyjnych rozwiązań dla branży retail.

Our Future Foundation to fundacja skupiająca studentów i absolwentów najlepszych polskich i zagranicznych uniwersytetów, która za cel stawia sobie walkę z nierównościami w dostępie do edukacji młodych Polaków z mniejszych ośrodków. Fundacja zapewnia także bezpłatne wsparcie dla dziesiątek polskich licealistów, aplikujących na najlepsze światowe uczelnie wyższe.

RaportCSR.pl i Instytut ESG objęły wydarzenie patronatem.

Przeczytaj też: https://raportcsr.pl/kampania-otwarcinabiznes-laczy-pokolenia-wywiad/