Laureatami 31. edycji Raportu CSR zostali: Ministerstwo Sportu i Turystyki, za działania prowadzone na rzecz klubów i lokalnych środowisk sportowych oraz PKN Orlen, za działania prowadzona na rzecz popularyzacji kultury polskiej za granicą.
Dla wielu firm i instytucji okres świąteczny, to czas podwyższonej aktywności prospołecznej. Okazuje się, że większość przedsiębiorców stara się w ostatnich tygodniach roku nadrobić to, co powinni realizować przez cały rok. Postanowiliśmy więc bliżej przyjrzeć się świątecznym inicjatywom.
W Raporcie nie zabrakło też wywiadów; rozmawiamy z prof. Henrykiem Skarżyńskim, twórcą Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu na temat działań w zakresie profilaktyki zdrowotnej, jako elementu społecznej odpowiedzialności za pracowników, a także z prof. Witoldem Orłowskim, rektorem Akademii Finansów i Biznesu Vistula oraz członkiem Narodowej Rady Rozwoju, o tym, czy CSR powinien być częścią core businessu firm.
Na kolejnych stronach Raportu przeczytamy o działaniach społecznych realizowanych przez PZL Świdnik i wsparciu dla regionu, na terenie którego działa fabryka śmigłowców. Piszemy też o kolejnej edycji akcji „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”, która dziś stanowi jeden z najważniejszych przykładów społecznego zaangażowania.
W listopadzie zakończyła się XIX edycja programu promującego etykę w biznesie: Przedsiębiorstwo Fair Play, organizowanego m.in. przez Krajową Izbę Gospodarczą w Warszawie. W Raporcie znajdziemy relację z tego wydarzenia.
- Laureaci XXXI edycji „Raportu Społeczna Odpowiedzialność Biznesu”:
Ministerstwo Sportu i Turystyki zostało wyróżnione za działania prowadzone na rzecz klubów i lokalnych środowisk sportowych
Ponad dwa tysiące małych i średnich klubów sportowych otrzymało wsparcie sięgające blisko 24 mln zł w ramach programu Ministerstwa Sportu i Turystyki o nazwie „KLUB”. Dzięki dofinansowaniu kluby mogły wysłać dzieci na obozy sportowe, opłacić pracę trenera czy zakupić sprzęt sportowy.
PKN Orlen został wyróżniony za działania prowadzona na rzecz popularyzacji kultury polskiej za granicą
PKN Orlen angażuje się w wiele akcji mających na celu promocję sportu, kultury czy ekologii. Co ciekawe, działania o charakterze społecznej odpowiedzialności biznesu największej spółki w naszym regionie Europy, wykraczają poza granice Polski.
W poprzednich edycja Raportu CSR wyróżnieni zostali m.in. Tauron Polska Energia, Jeronimo Martins Polska, RE project development, Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukaszewicza, Orange Polska, Grupa Ferrero, KGHM Polska Miedź oraz Astra CEE.
Raport jest przygotowywany, co kwartał przez portal RaportCSR.pl i redakcję tygodnika Gazeta Finansowa. Partnerami Raportu jest Kurier365.pl i Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.
W każdej edycji wybierane są dwa projekty z zakresu CSR, które wyróżniły się pod względem oryginalności, siły oddziaływania i spójności z polityką i strategią firm lub instytucji je realizujących.
Więcej: Raportcsr.pl