Rozpoczęła się XXI edycja programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”, w którym przedsiębiorstwa z całej Polski mogą uwiarygodnić swoją uczciwość i rzetelność. Na złożenie deklaracji uczestnictwa w programie firmy mają czas do 31 maja br.
W ostatnich latach coraz więcej firm dostrzega znaczenie przestrzegania uczciwych reguł gry i rzetelnego traktowania kontrahentów, pracowników oraz wywiązywania się ze zobowiązań podatkowych. Stworzenie oraz utrzymanie pozytywnych relacji wewnątrz firmy oraz z jej otoczeniem jest nie lada wyzwaniem dla każdego zarządu przedsiębiorstwa. Przystępując do programu „Przedsiębiorstwo Fair Play” firmy mają możliwość zaprezentowania tego, co w biznesie jest równie ważne jak zyski, czyli etykę.
Dlaczego warto?
Uzyskanie tytułu i certyfikatu „Przedsiębiorstwo Fair Play” jest skutecznym narzędziem budowania pozytywnego wizerunku firmy, silnej marki pracodawcy i godnego zaufania partnera w biznesie. Firmy – Laureaci programu mają możliwość wykorzystania wyników i prestiżowego logo programu w swojej działalności, uzyskując w ten sposób dodatkowy, znaczący argument w walce konkurencyjnej, ponieważ uwiarygodnienie przedsiębiorstwa poprzez uczestnictwo w programie prowadzonym przez niezależne instytucje oraz poddanie się przez firmę badaniu wiarygodności i rzetelności stawia ją w pozycji uprzywilejowanej we wszelkiego typu przetargach i konkursach ofertowych. Logo programu jest czytelne nie tylko dla polskich partnerów, lecz również dla kontrahentów zagranicznych i stanowi jasną deklarację stosowania najwyższych standardów etycznych i rzetelności w działalności gospodarczej, co ułatwia nawiązanie nowych, korzystnych kontaktów handlowych, zwiększa zaufanie ze strony klientów i wpływa na budowanie zespołu pracowniczego integrując go oraz dając poczucie satysfakcji z pracy w dobrze zarządzanej firmie z zasadami.
Ambitne cele
„Przedsiębiorstwo Fair Play” to przedsięwzięcie, które ma na celu poprawę wizerunku polskich przedsiębiorstw prowadzących działalność zgodnie z normami rzetelnego postępowania, poprzez promowanie w środkach masowego przekazu, w trakcie różnego rodzaju spotkań oraz innych kontaktów z różnymi interesariuszami. Program zachęca wszystkie firmy do zachowań etycznych i wprowadzania stosownych zmian w wewnętrznej organizacji pracy, ale również utrzymania pozytywnych relacji ze społecznościami lokalnymi.
Weryfikacja podstawą programu!
Do programu mogą przystąpić przedsiębiorstwa i inne jednostki organizacyjne, prowadzące działalność gospodarczą co najmniej przez cały rok poprzedzający dana edycję, mające siedzibę w Polsce, które do 31 maja br. złożą deklarację uczestnictwa w programie . Zgłoszone firmy zostaną poddane dwuetapowej, szczegółowej weryfikacji. W pierwszym etapie uczestnicy wypełniają ankietę nt. działalności przedsiębiorstwa, relacji z klientami, pracownikami oraz społecznościami lokalnymi, które dalej są oceniane przez Komisje Regionalne. Firmy, które zdobędą odpowiednią liczbę punktów, zakwalifikują się do drugiego etapu, a merytorycznie przygotowani audytorzy przeprowadzą audyty certyfikacyjne w firmach. Celem audytu jest sprawdzenie zgodności informacji zawartych w ankiecie, na podstawie której każdy kandydat jest oceniany w I etapie ze stanem faktycznym. Ostateczną decyzję podejmie Kapituła programu, w skład której co roku wchodzą m.in. przedstawiciele instytucji otoczenia biznesu, władz państwowych, samorządowych oraz mediów.