Wyróżnienia Raportu CSR przyznane po raz 41

świat w żarówce

W XLI edycji Raportu CSR redakcja serwisu RaportCSR.pl wyróżniła Urząd Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy oraz Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy.

Raport CSR to pierwszy tak duży projekt wydawniczy w Polsce, którego misją jest promowanie dobrych praktyk firmy i instytucji z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Pierwszy numer kwartalnika, w formie dodatku do Gazety Finansowej, pojawił się w 2009 r. Od tego czasu ukazało się już 41. edycji, w których wyróżniono ponad 70. laureatów.

Raport jest dostępny również w sieci pod adresem RaportCSR.pl. Dzięki codziennym informacjom z branży serwis buduje kompendium wiedzy o społecznej odpowiedzialności biznesu. – To medium, które inspiruje i promuje firmy społecznie odpowiedzialne – mówi Natalia Witkowska, redaktor naczelna Raportu CSR. – Redakcja szczególnie przygląda się działaniom w obszarach ekologii, wolontariatu i akcji pomocowych prowadzonych przez największe polskie i europejskie firmy.

Wyróżnienia Raportu CSR dla:

Urzędu Dzielnicy Białołęka

Białołęka jest jedną z tych warszawskich dzielnic, w których mieszkańcy szczególnie cenią sobie bliskość natury. Dzięki dobrej współpracy lokalnego samorządu i mieszkańców, Białołęka zyskała miano „zielonej dzielnicy”. Redakcja Raportu, analizując działania podejmowane przez zarząd i urzędników na rzecz ochrony i dbałości o środowisko naturalne, postanowiła o wyróżnieniu urzędu. – Białołęka to najszybciej rozwijająca się dzielnica Warszawy. Przy tak intensywnym rozwoju, mamy ogromne potrzeby, jeśli chodzi o budowę infrastruktury drogowej, technicznej, ale też budowę placówek oświatowych, kulturalnych czy sportowych – mówi Grzegorz Kuca burmistrz dzielnicy. – Wydawałoby się, że przy takim wyścigu o zapewnienie najpilniejszych potrzeb nowopowstającego miasta, kwestie dbałości o przyrodę łatwo mogą zejść na drugi plan. Nic bardziej mylnego, bo przyroda nie zaczeka, aż Białołęka skończy się rozwijać.

Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy

Drugim laureatem jest Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy, który został wyróżniony za działania promujące odpowiedzialne spożywanie alkoholu. Związek już od ponad 10 lat prowadzi kampanie społeczne i programy edukacyjne w imieniu producentów napojów spirytusowych. Są one wyrazem społecznej odpowiedzialności branży i odpowiadają na najważniejsze problemy związane z konsumpcją alkoholu. – Stanowią one istotny element naszej działalności. Promowanie odpowiedzialnego spożywania alkoholu wśród dorosłych Polaków we współpracy z partnerami społecznymi jest jednym z celów ZP PPS – tłumaczy Witold Włodarczyk, prezes zarządu Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy.

Co jeszcze w Raporcie CSR?

W tej edycji Raportu przeczytamy też o kulisach kolejnego etapu konkursu „Piórko” na książkę dla dzieci, prowadzonego przez sieć sklepów Biedronka, a także o zaangażowaniu spółki Emitel w walkę z pożarami lasów. W Raporcie poznamy też historię Filipe Almeida, który na przekór chorobie postanowił wyruszyć w podróż dookoła świata. Jego wyprawie patronuje firma Diaverum.

Redakcja Raportu przyjrzała się też bliżej sytuacji przedsiębiorców, którzy coraz częściej szukają alternatywnych sposobów rozwiązywania sporów gospodarczych. Z pomocą przychodzą im arbitrzy, w tym Sąd Arbitrażowy przy Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie, w którym średni czas rozpoznania spraw to około 9 miesięcy.

Cały Raport można pobrać ze strony www.raportcsr.pl

O Raporcie CSR:

W poprzednich edycjach Raportu CSR wyróżnieni zostali m.in. PKN Orlen, Maspex, Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu, PKP Cargo, PKP Energetyka, Grupa Lux Med, Fundacja OnkoCafe wraz z firmą Novartis, Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukaszewicza, Grupa Ferrero oraz KGHM Polska Miedź.

Raport jest przygotowywany co kwartał przez serwis RaportCSR.pl i redakcję tygodnika Gazeta Finansowa. Partnerami Raportu jest Kurier365.pl i Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”. W każdej edycji wybierane są dwa projekty z zakresu CSR, które wyróżniły się pod względem oryginalności, siły oddziaływania i spójności z polityką oraz strategią firm lub instytucji, które je realizują.