Wolontariusze Citi dzielą się wiedzą

Czy wolontariat to po prostu praca i czas przeznaczony na pomoc innym? Oczywiście – choć równie ważny jest pomysł i umiejętność zaangażowania innych w jego realizację. Tak było w przypadku Citi Skills Marathon – programu, który uczy wychowawców i wychowanków domów dziecka na terenie całej Polski zarządzania budżetem oraz technik autoprezentacji. W sobotę, a 14. czerwca w Warszawie odbył się finał projektu, w którym w tym roku wzięło udział 9. ośrodków oraz 20 nastolatków.

– Na placówkach wychowawczych, takich jak domy dziecka, spoczywa duża odpowiedzialność za przygotowanie swoich podopiecznych do wejścia dorosłości. To wymaga umiejętności przekazania wiedzy z różnych dziedzin, także z zakresu finansów. Właśnie dlatego, jako osoby na co dzień obracające pieniędzmi, chcieliśmy się podzielić swoją wiedzą i doświadczeniem z wychowankami domów dziecka, aby przygotować ich do samodzielnego zarządzania domowym budżetem. To bardzo ważne, żeby już na starcie posiadali kapitał wiedzy, który umożliwi im dobry start w dojrzałe życie – mówi Sławomir S. Sikora, prezes Citi Handlowy, który wziął udział w działaniach edukacyjnych w ramach programu Citi Skills Marathon.

W ramach warsztatów uczestnicy mieli za zadanie przygotować prezentację pt. „Sztuka oszczędzania” pod okiem opiekunów i wolontariuszy, która została przedstawiona w czasie finału projektu. Jest to jeden ze sposobów na utrwalenie zdobytej wiedzy oraz budowania pewności siebie w czasie wystąpień publicznych.

W ramach tegorocznej edycji Citi Skills Marathon przeprowadzono szkolenia dla 18 wychowawców z 9 placówek wychowawczych. W programie wykorzystano dotychczasowe doświadczenia wolontariuszy, zdobyte w trakcie programu Moje Finanse realizowanego przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy we współpracy z NBP oraz Fundacji Młodej Przedsiębiorczości. W czasie szkoleń opiekunowie z domów dziecka otrzymali również scenariusze prowadzenia zajęć oraz materiały merytoryczne dla nastolatków objętych programem.

Projekt wolontariuszy Citi jest jednym z ponad 160. wydarzeń, które w ramach obchodów Światowego Dnia dla Społeczności, realizowane będą od maja aż do lipca br. w całej Polsce. To ogólnoświatowy projekt Citi, realizowany corocznie – pracownicy Banku, wraz z rodzinami, przyjaciółmi i znajomymi starają się rozwiązać konkretne problemy występujące w bliskich im społecznościach. W 2014 roku Światowy Dzień dla Społeczności jest obchodzony w 95 krajach. Na całym świecie zrealizowanych zostanie 1096 projektów wolontariackich skierowanych do lokalnych społeczności, w których żyją i pracują osoby zatrudnione w Citi.