Choć dźwięki muzyki na Przystanku Woodstock już wybrzmiały, uczestnicy z pewnością wciąż mają w pamięci czas spędzony na festiwalu. Natomiast Kompania Piwowarska – jeden ze sponsorów imprezy – przypomina, że Woodstock to nie tylko muzyka. Dzięki akcjom KP podczas tegorocznej edycji było też odpowiedzialnie i ekologicznie.
Jak dobrze wiedzą stali bywalcy imprezy w Kostrzynie, to dni wypełnione muzyką i dobrą zabawą. Ale nie tylko, bo oprócz koncertów organizowane są wykłady, spotkania z ekspertami, warsztaty, parady oraz różnorodne akcje. Kompania Piwowarska jako sponsor festiwalu, nie tylko zapewniła na imprezie piwo, ale również zorganizowała akcje dla uczestników zabawy. Dlatego przez cały weekend pracownicy firmy jako wolontariusze intensywnie promowali ekologię i spożywanie alkoholu w sposób odpowiedzialny.
Tona zebranych śmieci
Na wielkie muzyczne święto, jakim jest Przystanek Woodstock, przyjechało tym razem około 750 000 wielbicieli rockowych dźwięków i szaleństw w błocie. Zgromadzenie takiej liczby ludzi w jednym miejscu wiąże się z produkcją ogromnej ilości śmieci. Wolontariusze KP zadbali o to, by odpady zostały zebrane rękoma samych uczestników imprezy, a strefa Eko, czyli miejsce zbiórki śmieci, przeżyła prawdziwe oblężenie. Zebrano w sumie ponad 1 300 kg odpadów, na które złożyły się plastikowe butelki i kubki, puszki aluminiowe, folie i kartony. Każdy, kto zdecydował się wziąć udział w zbiórce, mógł liczyć na drobny upominek od KP.
Tysiące „odpowiedzialnych” nalepek
Kompania Piwowarska zorganizowała na terenie festiwalu także strefę Sprawdź promile, w której wolontariusze dbali o bezpieczeństwo uczestników imprezy. Można było skorzystać tam np. z alkogogli oraz sprawdzić ilość promili w organizmie przy pomocy profesjonalnego alkomatu. Festiwalowicze docenili szczególnie tę ostatnią możliwość, zwłaszcza że policjanci ze swoimi urządzeniami pojawili się tylko w ostatnim dniu imprezy. Ci, którzy wyjeżdżali wcześniej, czekali nawet 2 godziny na otwarcie strefy, by zbadać poziom promili, by bezpiecznie dojechać do domu. Goście stoiska mogli także pobrać na miejscu aplikację Sprawdź promile, która działa jak alkomat w telefonie. Kierowcom wolontariusze wręczali naklejkę „Wracam bezpiecznie”. Rozdano ok. 5000 takich naklejek oraz dodatkowo 4000 naklejek Sprawdź promile. W czasie trzech dni festiwalu odpowiedzialną strefę KP odwiedziło blisko 4000 osób.
– Był pot, kurz i zdarte gardło, ale wolontariat na Woodstocku będę wspominał tylko i wyłącznie pozytywnie! Doświadczenie i przeżycia godne polecenia każdemu – wspomina Jarosław Szymankiewicz, kierownik działu skarbu w Kompanii Piwowarskiej i wolontariusz na festiwalu.