Francuskie firmy dzielą się dobrymi praktykami w zakresie CSR

Francuska Izba Przemysłowo-Handlowa w Polsce (CCIFP) wydała Przewodnik Dobrych Praktyk Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Jest to publikacja, która powstała we współpracy z firmami francuskimi obecnymi w Polsce, które prowadzą liczne działania z zakresu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i chcą się podzielić swoimi doświadczeniami.

Francuska Izba Przemysłowo-Handlowa w Polsce (CCIFP) wraz z działającym przy niej Komitetem CSR stworzyła i wydała Przewodnik Dobrych Praktyk CSR. Celem publikacji jest pokazanie działań francuskich firm, które od dawna angażują się w społecznie odpowiedzialny biznes i mogą podzielić się dużym doświadczeniem. Jednocześnie Przewodnik ma pełnić funkcję edukacyjną. Część teoretyczna to kompendium wiedzy na temat tworzenia strategii CSR w firmie, prowadzenia społecznego dialogu, komunikowania i raportowania działań CSR, współpracy z ONG, wprowadzania kodeksów etyki. Druga część, praktyczna zawiera 14 przykładów pochodzących z firm stowarzyszonych w CCIFP i ilustrujących wdrożenie powyższych działań z podaniem praktycznych wskazówek.

Celem publikacji jest zachęcenie jak największej liczby firm do prowadzenia swojego biznesu w sposób odpowiedzialny. Porady ekspertów są opracowane w taki sposób, aby mogły z nich skorzystać również i mniejsze firmy, które do tej pory nie prowadziły żadnych działań w tym zakresie. Przewodnik został po raz pierwszy zaprezentowany już w lipcu, podczas Święta Francji na ulicy Francuskiej, gdzie przygotowane było specjalne stoisko promujące CSR, a uczestnicy wydarzenia mogli dołączyć się do malowania polsko-francuskiego muralu w przejściu podziemnym pod rondem Waszyngtona. Cała akcja cieszyła się dużym zainteresowaniem ze strony okolicznych mieszkańców.

Przewodnik powstał w dwóch wersjach językowych – polskiej i francuskiej i jest dostępny na stronie internetowej Francuskiej Izby Przemysłowo-Handlowej w Polsce (CCIFP): www.ccifp.pl/media/publikacje/