Polski program z zakresu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu wspierający szkoły – Tesco dla Szkół został uhonorowany przez ekspertów League of American Communications Professionals prestiżową nagrodą Impact Award. Prowadzony od 2002r. program Tesco dla Szkół osiągnął rekordowe rezultaty w swojej 10. edycji i wyróżnił się na tle intensywnej międzynarodowej konkurencji, zdobywając główną nagrodę w kategorii Best Community Relations Program.
Jak stwierdziła Christine Kennedy, Managing Director LACP: „Program Tesco dla Szkół okazał się wybitny w świetle ogromnej konkurencji”. W gronie tegorocznych laureatów LACP Impact Awards, wśród firm nagrodzonych przez specjalistów w dziedzinie komunikacji znalazły się m.in. Applebee’s, Coca-Cola HBC Romania, Cisco Systems i Wells Fargo. Tesco Polska to pierwszy od kilku lat laureat Impact Awards z Polski. Program Tesco dla Szkół zdobył już także ‘Oskara Biznesu’, czyli statuetkę Stevie Award w International Business Awards 2011 jako najlepsza kampania w zakresie relacji ze społecznością oraz jest regularnie wymieniany przez polskich ekspertów, m.in. w Raporcie FOB „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2012”, jako długoletnia dobra praktyka.
„Cieszymy się, że w jubileuszowym, 10 roku działania, Tesco dla Szkół zdobyło kolejną nagrodę przyznawaną przez ekspertów w dziedzinie komunikacji, świadczącą o wysokich walorach i innowacyjności programu nawet na skalę światową.” – mówi Beata Rożek, Menadżer ds. Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Tesco Polska, od 3 edycji prowadząca ten projekt wraz z agencją Garden of Words. „Najlepszą cenzurę wystawiają nam jednak co roku nauczyciele uczestniczący w programie. Obok głosów jurorów, którzy chwalą nasze strategiczne planowanie i wybitne efekty, równie miło słyszeć, jak dyrektorka szkoły uczestniczącej w ubiegłorocznym konkursie nazwała Tesco „Prawdziwym przyjacielem polskiej szkoły”.
Wg ankiety ewaluacyjnej przeprowadzanej po każdej edycji, zadowolenie uczestników z programu systematycznie rośnie i osiąga imponujące pułapy. Aż 97% nauczycieli, którzy brali udział w 10. edycji, zamierza wziąć udział także w 11 – która rozpocznie się już jesienią tego roku.
Prowadzony od dekady program Tesco dla Szkół to wielowymiarowa inwestycja w edukację najmłodszych i polskie szkoły. Dzięki programowi już ponad 11 tysięcy szkół zyskało nowoczesny sprzęt dydaktyczny o wartości 13 milionów złotych. Wpływ Tesco dla Szkół jest jednak nie tylko materialny. Dzięki innowacyjnej formule konkursu filmowego, angażującego całe społeczności szkolne i lokalne, Tesco dla Szkół to szansa na integrację i mobilizację do wspólnego działania oraz edukacji najmłodszych przez zabawę na ważne społecznie tematy. W zakończonej właśnie 10. edycji programu brało udział 12 000 dzieci z 752 szkół w całej Polsce, które nie tylko poznały i propagowały w swoim otoczeniu zasady zdrowego żywienia, ale także zaangażowały do działania swoich rodziców, znajomych, całe miejscowości, a nawet – w co piątym przypadku – lokalne władze. 877 zgłoszonych przez nich prac konkursowych zdobyło w głosowaniu online rekordową liczbę ponad 2 945 000 głosów.