Tesco już od 2013 roku przekazuje nadwyżki żywności organizacjom pozarządowym, jak Banki Żywności czy Caritas Polska.
Przez ostatnie 2 lata skala marnowania w sklepach spadła aż o 41%, w tym w 2018 roku Tesco przekazało 3 411 ton żywności, czyli ponad dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Obecnie ponad 250 sklepów w Polsce regularnie przekazuje artykuły spożywcze. To wszystko dlatego, że walka z marnowaniem żywności od lat jest istotną częścią Strategii Pomocnych Gestów.
Tesco kładzie nacisk na działania w obszarze zrównoważonych opakowań produktów i wspierania lokalnych społeczności. Sieć rozpoczęła prace nad usunięciem z opakowań produktów marki własnej materiałów nie nadających się do recyklingu oraz przekazała granty o łącznej wartości 4 450 000 zł w pięciu edycjach programu grantowego “Decydujesz, pomagamy”.
Opublikowany Raport opisuje również działania Tesco w obszarze współpracy z dostawcami, promocji zdrowego trybu życia, jak również tworzeniu przyjaznej kultury pracy, wspierającej możliwości rozwoju i akceptującej różnorodność w miejscu pracy.