Starbucks® ogłasza kwiecień miesiącem pracy wolontaryjnej

Kawiarnie Starbucks® od zawsze były miejscem, które łączyły ludzi nie tylko przy kawie, ale też przy wspólnych projektach dla lokalnych społeczności. Partnerzy, czyli pracownicy Starbucks®, chętnie angażowali się w inicjatywy, takie jak sprzątanie pobliskich parków, zbiórki zabawek dla domów dziecka, oddawanie krwi czy współpraca ze szpitalami. Już po raz piąty Starbucks® ogłasza kwiecień miesiącem Global Month of Service, czyli czasem pracy wolontaryjnej. W tym roku, oprócz lokalnych akcji, w polskich kawiarniach Starbucks® odbędą się otwarte warsztaty pod hasłem „Zaplanuj swoją karierę” służące aktywizacji młodych ludzi na rynku pracy. Managerowie podpowiedzą jak napisać dobre CV, gdzie szukać pracy czy w jaki sposób przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej. Pierwsze spotkanie już 21 kwietnia.

 Jak znaleźć pracę?

Podczas tegorocznej edycji Global Month of Service bariści Starbucks® postanowilli wesprzeć młodych ludzi na rynku pracy. W wybranych kawiarniach Starbucks® w Polsce odbędzie się seria otwartych spotkań pod tytułem „Zaplanuj swoją karierę”. Prowadzić ją będą People Managerowie, czyli wyszkoleni menedżerowie zajmujący się w kawiarniach Starbucks® zarządzaniem zespołem i procesem rekrutacji. W czasie warsztatów opowiedzą gościom jak powinny wyglądać dobrze napisane CV i listy motywacyjne, podpowiedzą jak zachowywać się i co mówić podczas rozmowy kwalifikacyjnej, wskażą gdzie najlepiej szukać ogłoszeń o pracę w wielu branżach, nie tylko gastronomicznej. Pierwsze spotkania odbędą się już 21 kwietnia. Pomysł warsztatów zrodził się w głowach baristów już dawno. Chcą pomóc młodym ludziom znaleźć pracę, ponieważ jak wynika ze statystyk, stopa bezrobocia jest najwyższa właśnie wśród osób do 25. roku życia i wynosi 22%. Nie jest to wyłącznie polski problem, cała Europa próbuje radzić sobie z tym negatywnym zjawiskiem społecznym. Trudności na rynku pracy ma również młodzież z takich krajów jak: Grecja, Hiszpania, Francja, Chorwacja, Cypr, Słowacja, Rumunia czy Włochy.

Tylko w 2014 roku bariści Starbucks® na całym świecie poświęcili ponad 520 tys. godzin na wolontariat, z czego prawie połowę stanowią godziny wypracowane podczas Global Month of Service. W zeszłym roku zaangażowanych w akcję kwietniowej pomocy lokalnym społecznościom było ponad 60 tys. wolontariuszy w 30 krajach na całym świecie.

„Starbucks® łączy ludzi nie tylko przy kubku kawy, ale też inspiruje, by spojrzeli szerzej na społeczność, w której żyją. Kwiecień jest dla nas miesiącem wyjątkowym. Podczas Global Month of Service, szczególnie zwracamy uwagę na to, w jaki sposób możemy pomóc lokalnym społecznościom. Bariści z różnych miast już nieraz organizowali i włączali się w akcje charytatywne: pomagali domom dziecka, oddawali krew, sprzątali miejskie skwery, sadzili drzewa, organizowali warsztaty dla osób niepełnosprawnych czy odwiedzali chore dzieci w szpitalu.” – mówi Magdalena Jurdziak Starbucks® Brand Manager na Europę Środkowo-Wschodnią.

 

Wiele inicjatyw w ramach Global Month of Service angażuje nie tylko pracowników firmy, ale również gości kawiarni. Na każdą godzinę pracy wolontaryjnej baristy przypadały 2 godziny pracy klientów.

Więcej: Facebook.com/starbuckspolska