Sport, aktywność i spełnianie marzeń

Kiedy 12 lat temu Tymbark został głównym sponsorem Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” organizowanego przez Polski Związek Piłki Nożnej, przyświecały nam trzy główne cele: zachęcenie dzieci do sportu i aktywności fizycznej, promocja piłki nożnej i spełnianie dziecięcych marzeń. Dziś możemy powiedzieć, że każdy z tych celów udaje się każdego roku w pełni realizować, co więcej Turniej stał się największymi rozgrywkami piłkarskimi dla dzieci w Europie – opowiada Dorota Liszka, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej w Grupie Maspex, do której należy firma Tymbark.

Co roku do rozgrywek przystępuje kilkaset tysięcy dziewcząt i chłopców z całej Polski, ze wszystkich powiatów, a do dotychczasowych edycji zgłoszonych zostało już blisko 2 miliony dzieci. Turniej był początkiem piłkarskiej przygody już dla ponad 50 reprezentantów Polski różnych kategorii wiekowych, w tym m.in. Arkadiusza Milika, Piotra Zielińskiego, Bartosza Bereszyńskiego, Tomasza Kędziory, czy Pauliny Dudek. Dzięki wyjątkowemu miejscu rozgrywania Wielkiego Finału może spełnić się jedno z największych marzeń każdego dziecka, które w Polsce kopie piłkę na podwórku – zagrać i strzelić gola na Stadionie PGE Narodowym.

Turniej co roku jest rozwijany, nowością w ostatnich dwóch latach jest przeprowadzanie transmisji telewizyjnej z meczów finałowych, które obejrzeć można na żywo w telewizji i internecie. W ostatnich latach została też rozbudowana ścieżka, którą podążają najzdolniejsze talenty wyłonione podczas rozgrywek Turnieju, ponieważ najlepsi są zapraszani na obozy szkoleniowe organizowane przez Polski Związek Piłki Nożnej (Zimową i Letnią Akademię Młodych Orłów) oraz powoływani do pierwszych młodzieżowych reprezentacji Polski (do lat 14 i do lat 15).

Turniej „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” to jeden z kilku ogólnopolskich programów CSR adresowanych do szkół i przedszkoli, w które firma Maspex jest zaangażowana. Łącznie we wszystkich wspieranych przez naszą firmę inicjatywach wzięło już udział blisko 7 milionów dzieci.

Dorota Liszka, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej w Grupie Maspex, do której należy firma Tymbark