Andy Kaplan, prezes Sony Pictures Television (SPT), ogłosił w poniedziałek, że SPT Networks rozpoczyna globalną kampanię Picture this na rzecz ochrony środowiska. Kampania będzie realizowana w 177 krajach. W każdym nich, w zależności od poziomu rozwoju kraju i świadomości jego obywateli, problemy dotyczące środowiska są różne i mają zupełnie inne przyczyny.
Zasięg SPT i pasja do opowiadania historii są w stanie zaangażować widzów i zmotywować ich do walki o lepszą przyszłość – powiedział Kaplan. Celem inicjatywy jest zwrócenie uwagi na problemy związane z otaczającym nas środowiskiem naturalnym, a dzięki naszym kanałom możemy zrobić to w ciekawy sposób.
Projekt Picture This będzie komunikowany na kanałach własnych AXN, w mediach społecznościowych i na stronie www.axn.pl. Kampania będzie dostosowana do aktualnych potrzeb każdego rynku, na którym obecne jest SPT Networks. Szeroki wachlarz tematów i problemów, to m.in. recykling w Rosji, rezygnacja z używania plastikowych toreb w Azji, usuwanie odpadów we Włoszech i w Indiach, ochrona nosorożców w RPA, miejskie ogrody w Ameryce Łacińskiej, czy wycinka lasów w Rumunii.
Projekt Picture this chce pokazać Polakom, jak zmiana najprostszych nawyków i przyzwyczajeń, może wprowadzić widoczne gołym okiem różnice – powiedział John Rossiter, GM, SPT Networks, CE. AXN specjalizuje się w akcji, i to doświadczenie chcemy wykorzystać, by zachęcić naszych widzów do podjęcia nawet najprostszych działań na rzecz dbania o środowisko – dodaje.
Picture this w Polsce ma na celu popularyzowanie idei „sprzątania po sobie” w przestrzeni publicznej oraz kreowania właściwych nawyków i postaw w tym kierunku. Inicjatywa telewizji AXN to przede wszystkim edukacja i próba wprowadzenia zmian w świadomości Polaków. Partnerem społecznym akcji w Polsce będzie Fundacja Nasza Ziemia.